Nekromanti Har ni chansen i London...

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ha ha, New York är ju inte heller en huvudstad!

Zing! Score me, Uggla! :gremgrin:

Det kanske är en tråd om nationernas folkrikaste städer?

Jag var i Amsterdam i helgen. Jäkligt snygg stad. Inga höghus i centrum, bara sjukt smala trevåningshus ihoptryckta på rad, i gammalt gosigt tegel. Och fler kanaler än Venedig. Och lika tätt med cannabis dens som pizzerior i Stockholm, det överraskade mig faktiskt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja till skillnad från de flesta andra storstäder ser den ju verkligen UT som på film...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Ha ha, New York är ju inte heller en huvudstad!

Meh, lite för skitigt för min smak. Föredrar mysiga Eindhoven.
/Joel
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Ha ha, New York är ju inte heller en huvudstad!

Och lika tätt med cannabis dens som pizzerior i Stockholm, det överraskade mig faktiskt.
Jag hörde att man efter påtryckningar från EU faktiskt städat upp lite i det. Nu är det förbjudet att röka tobak på haschställena.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"Någonting säger mig att stället inte direkt kryllar av rollspelare. "

Det beror givetvis på att rollspelarna har bättre saker för sig, inte för att de inte skulle vara välkomna :gremsmile:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Mjölk + Kaka? OT

Mer om huvudstäder: Shanghai är ingen huvudstad, och har aldrig varit det (däremot det näraliggande Nanjing). Det har däremot New York varit, som var Förenta Staternas huvudstad fram till 1790 (som kommentar till Arvidos).

Detta har givetvis ingenting med tråden att göra. Det hindrade mig dock inte från att här om dagen ta upp saken med Ymir, som är en aktoritet på området "kinesiska huvudstäder", för att försäkra mig om att jag har rätt.

Så ja, jag har gjort mig väl förtjänt av mitt besserwisserpris.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,081
Location
Ereb Altor
Re: Shanghai...

Och jazzgubbarna på Peace Hotel var det mest pinsamma jag genomlevt, i de 30 sekunder min bakfylla och jetlag orkade med skiten.

Bästa stad? London är inte fel, men fan, det finns ju så många...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,081
Location
Ereb Altor
Speciellt när jag var där för då hängde det en hjälte från en jätteciggg på Timesquare, som en kamel rökte tror jag. Det gör det aldrig i GBG...
 
Top