Nekromanti Har ngn hört?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,513
Location
Helsingborg
Re: Eget projekt

<EM>för ett år sedan påbörjade jag ett mastodontprojekt</EM>
Hur skulle det då te sig och hur långt har du kommit?
Vilken värld använder du? Ereb Altor? Isf har jag Berendien och Barbia att tillföra.
Lite Expert-regler skulle passa bra i DoD -91

/[color:green]Han</font color=green> som blev intresserad
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Eget projekt

"Hur skulle det då te sig och hur långt har du kommit?
Vilken värld använder du? Ereb Altor? Isf har jag Berendien och Barbia att tillföra.
Lite Expert-regler skulle passa bra i DoD -91"</I>

Han har skrivit DoD 95...vilket är detsamma som Chronopia. Att även samla in det möjliga från DoD 91 är inte dumt, men det är ett stor projekt som jag inte vet om det kan slutföras. Det kan inte heller spridas pga copyright.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Fortsättning

Jag är dock villig att starta ett sådant projekt, att försöka samla allt. Kan vara mycket användbart, men jag har långt ifrån alla moduler, bl.a. så har min regelbox gått upp i små molekyler, men har klarat mig pga DoD Chronopia, som ju i grunden är samma regler. Men jag har ett antal andra moduler som säkert går att maka ihop på ett bra sätt för de som ingår i ett sådant projekt, men som sagt var, det går inte att vidare sprida det pga upphovsrättslagen etc...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

White Paladin

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
22
Location
Malmö, Sverige
Re: Eget projekt

Nästan klar, har inte haft mycket fritid senaste halvåret.
Har oxå börjat med en revidering av Erebs länder och lagt in Akrogal och länderna bortom, samt skapat en kontinent bortom Akrogal (Projectnamn: Flandia).

Svärdet är inte starkare än armen som svingar det - Manne
 

White Paladin

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
22
Location
Malmö, Sverige
Re: Eget projekt

Glömde skriva att alla bidrag är välkomna; Barbia är ju väl beskrivet i modulen med samma namn, men Berendien är mer knapphändigt. Har du något om de två länderna, skicka till zed_i@hotmail.com. Du får ditt namn i skaparlistan och ett eget ex av den färdiga produkten.

Svärdet är inte starkare än armen som svingar det - Manne
 

White Paladin

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
22
Location
Malmö, Sverige
Re: Fortsättning

Synd att jag skrev fel om årgången, det var just -91 jag menade och det som är kvar är renskrivning av färdigheter, formler och karakärstyper, sen är reglerna klara.
Därefter blir det utrustningslistor. Vil du hjälpa till, maila till zed_i@hotmail.com. Om man sen ger bort resultatet gratis, bryter man mot copyrighten då oxå?
Jag har nu tänk att de som hjälpter till, får ett eget ex.

Svärdet är inte starkare än armen som svingar det - Manne
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Fortsättning

"Om man sen ger bort resultatet gratis, bryter man mot copyrighten då oxå?"

Jepp...det gör man, men inte om det är för eget bruk, att du tar det som kopior för att ha själv. Men är flera inblandade så är ju alla dessa inblandade i det och måste räknas till det egna bruket.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,513
Location
Helsingborg
Re: Fortsättning

<EM>Om man sen ger bort resultatet gratis, bryter man mot copyrighten då oxå?</EM>
Tänk bara på hysterin om MP3:or som man kan ladda ner gratis..

Berendien kommer på (e)posten..

/[color:green]Han</font color=green> som inte har skrivit in sitt om Barbia på datorn
 
Top