Nekromanti Har ngn hört?

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
vad nya drakar och demoner 6 kommer innehålla för regler och regel förändringar?
Jag hoppas att det kommer att vara kompatibelt med dom gamla böckerna (krigarens och dom). Men är det ngn som har hört ngt om det nya drakar och demoner?

Mvh Schesuz - full med längtan efter DoD6
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Jag har ...

... men jag säger inget.

/Dante
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Jag har ...

Vad har du hört det ifrån då, bara du inte svarar att det är från Riotminds sida för den har väll alla sett...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Jag har ...

"Vad har du hört det ifrån då, bara du inte svarar att det är från Riotminds sida för den har väll alla sett..."

Det är från Riotminds...han jobbar ju åt dem, kanske t.o.m. en av dem som var med om köpet av rättigheterna...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Som jag har förstått det så kommer DoD6 vara ett nytt spel med egna regler som dock säkert är inspirerat av de tidigare verisionerna. På Riotminds hemsida har jag dock för mig att de har sagt att det kommer att fungera att spela i tex. Ereb Altor med vissa mindre regelförändringar.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Re: Jag har ...

Hoppas inte RiotMinds ändrar reglerna jättemycket DoD är ändå DoD det klassiska svenska rollspelet så det så!
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
Re: Jag har ...

Varför ändra på ett vinnande koncept? Visst, mycket i "gamla DoD:s" regler kan göras om eller förbättras men jag hoppas verkligen att det kommer att fortsätta vara DoD och inget annat...

// Carilion Alvhand
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Nja...

Nej, Dante var om jag minns rätt inte en av de som köpte DoD. Han arbetade som layoutare för den nya versionen.

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Ja, vi får se!

Man kan fråga sig, vad är egentligen idén med att nyproducera DoD om man skapar en helt egen värld. Då kan man väl lika gärna göra ett helt eget Basic-Roleplaying-baserat fantasyrollspel från scratch. Fast det är klart, dom lär ju tjäna äckligt mycket mer pengar på det här viset.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Japp, det lär nog gå bra för dem så länge de inte är överambitiösa och slänger ut hur mycket produkter som helst.
Personligen så tror jag att om deras idé om ett "John Bauer inspirerat nordiskt fantasy rollspel" stämmer någotsånär överens med min, så blir det väldigt bra.
 

White Paladin

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
22
Location
Malmö, Sverige
Eget projekt

Jag hade ingen aning om Riotminds nya D&D6, så för ett år sedan påbörjade jag ett mastodontprojekt: en total revidering och sammanslagning av så månda D&D95-moduer som möjligt, regeljusteringar, färgbilder, utrustingslistor m.m. Men det var tänkt att användas privat i min rollspelsgrupp, annars får man väl ett gäng advokater på halsen, eftersom 95% av projektet bygger på copyrightat material. Den som är missnöjd med DoD6 kan ju hjälpa mig med D&D - Millennium Edition (jag vet, fånigt Y2K-hysteri).

Svärdet är inte starkare än armen som svingar det - Manne
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Hoppas att de lånar lite från DoD Expert deras färdighets system var mycket bättre än det som fans i 91 eller katastrofia..
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
va...

Drakar och demoners ´91 färdighets system är ju bra som tusan...OCH det är inget fel på Chronopias färdighets system föutom att det är FÖR billigt att höja..

EDD färdighets system är inte bra...jätte dyrt att höja UF och alla har inte färdigheten..hmmm...alla kan helt enkelt inte känna att det är ngt lurt på gång..

Mvh Schesuz
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så bra!

Ett sånt beundrantsvärt initiativ!! Jag har alltid ansett att det blir lite bökigt när man har 15 moduler, och att det borde gå att slå ihop det hela till en enda bok.. Det vore härligt att ha EON + alla tillägg i en bok. Eller ja.. Kanske 2-3 böcker. Annars skulle den bli tjock

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Vad jag har fatta det som så kommer man att kunna spela i både Ereb Altor och Chronopia med reglerna till DoD6 men med enklare regelmodifikationer, man ska även kunna anväda de moduler som finns tex Krigarnas handbok och liknande.
/Palle
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: va...

Tvärt om måste jag säga EDD system är så mycket bättre det ska vara svårare och dyrare att bli bra i exempel Kvantfysik än det är att bli bra i *hmm* Peta sig i naveln....
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Re: Eget projekt

Förmodar att du menar DoD för detta är inte ett Dungeons & Dragons forum.

/Korp
 

White Paladin

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
22
Location
Malmö, Sverige
Re: Så bra!

Klart jag menar Drakar & Demoner, även om jag spelar Dungeons & Dragons oxå. Det värsta jag vet är spelare som slåss om modulerna...på detta sätt har man ett tjockt kompendium och kan cirkulera modulerna bland spelarna medan de skapar sine karaktärer.
Tänk vad underbart att hitta alla färdigheter i en enda samling, eller alla yrkesförmågor, eller...

Svärdet är inte starkare än armen som svingar det - Manne
 
G

Guest

Guest
Man kommer också ( självklart ) kunna spela i den nya världen " Den Stora Vildmarken "..

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 
Top