Nekromanti Har någon tips till äventyr?

Khobo

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
115
Location
Linköping
Till vad?

Det varierar ju ganska kraftigt beroende på vad ni ska spela för något... men grundidén kan vara densamma antar jag.

Hindra skurken/skurkarna från att göra sina dumma tricks går ju alltid, vare sig det rör sig om elaka kultister som vill nedkalla Belsebub eller en galen grupp forskare som vill utrota mänskligheten med sitt nya virus. Sen kan man ju använda det i mindre skala än de exemplen jag nämnde.

Mattias
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Re: såklart !

Det är ett bra äventyrsuppslag men jag tror att den med Heáve draken kan vara jäkligt coolt också.

Skäggmisslan
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: såklart !

Du har rätt, Husdjurs uppslaget är snäppet tuffare så som man får både ha kontakt med Hertig Nagor Créten av Uriens och Baronessen Rafali av Salston Tor. Dessa två karaktärer är sannerligen några av dem charmigaste som finns att tillgå i Consaber. Framförallt Hertigen /images/icons/grin.gif

Heavé är aldrig fel.

Men, varför inte slå ihop de två äventyren ? Om man "klipper och klistrar" lite så kan det säkert bli bra.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Någon har guld.
RP vill ha guld.
Nån annan försöker också ta guldet.
Sen ser man vem som har störst klubba, han tar allt guld.

No?
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Jajjamen..

Inte bara en idé utan ett helt äventyr....spela första delen i vår trilogi Nattens Ängel. Första delen kan laddas ner från http.//www.spelaroll.net/naug

De övriga delarna kommer inom kort.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Pyramidspel!

Detta är en gammal idé som jag aldrig har utvecklat till ett fullfjädrat äventyr. Idén går ut på att rollpersonerna är ett gäng ohederliga typer som rör sig my´cket i någon stor stad (Davals?) skummare kvarter och sedan går med i ett pyramidspel som tjuvgillet (eller nån) anordnar. Spelet går ut på att satsa mycket pengar och den som i slutet av spelet har satsat mest pengar tar hem hela potten, resten har bara satsat pengar i onödan. Äventyrets handling består alltså till stor del av rollpersonernas jakt på pengar att satsa. Gänget kan ju bestå av inbrottstjuvar, rånare, ficktjuvar och lite av varje. Eftersom det blir svårt att "ficktjuva" ihop en stor mängd pengar så kanske de behöver lyckas med någon stor kupp?
Tja, vem vet.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Pyramidspel!

Tror du verkligen man vill ha pengar som pris? Varför inte nåt annat? Om man nu har så mycket pengar så vill man nog inte investera dom i nåt så riskabelt. Jag skulle inte gjort det. Kanske köpt en trisslott.
 
Top