Tja, jag spelade ju i Skuggan av igår som wilper länkar till (vilket väl bara var fem spelmöten i verkligheten, men som liksom kändes kampanj för mig, där och då).
Utöver det så är nog första omgången Panty Explosion som spelades över IRC det mest kampanjiga jag varit med om. 17 spelmöten, fördelade över ca 9 månader, med en del sidospel och en uppföljare förlagd till samma lilla japanska stad som huvudkampanjen.
Jag har lirat en dvärg i Warcraft-D&D från level 1 till 12 också, men det var en såndär sporadisk ”vi spelar när ses”-grej, över ett par år, med små helt fristående äventyr. När vi hade knackat monstret for vi hem och byggde ut vårt värdshus – det var nog ”kampanjens” viktigaste element. Mot slutet gjordes nåt försök till vettig plot istället för gladvåld, och då blev det tråkigare för alla. Sen dess har den inte rört på sig den kampanjen …
Vi har spelat In A Wicked Age senaste tiden med spelgruppen, och det känns också kampanjigt trots att vi bara har spelat ca 5 gånger. Tyvärr börjar det luta mot att den också tar slut på grund av yttre omständigheter snarare än av val – lurigt att boka spelmöten innan jul, och efter jul har vi nog tappat för mycket kontakt med det vi spelat.