Har någon läst Ad Astra?

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Folk får rätta mig om jag har fel, men har inte Mutant: Ad Astra släppts nu? Är lite nyfiken på vad folk tycker om modulen? Av det jag sett på nätet måste jag säga att det ser ruskigt snyggt ut! Men vad är ert intryck?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Spelkult har gjort en bra recension men jag vill ha fler! 😁

 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Skumläst, så inte satt mig in i detalj ännu, men att det ser välskrivet ut och mycket bra rent idémässigt är det initiala intrycket.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Underbart att ytterligare ett av mina "ofullbordade" projekt äntligen blir verklighet. :cool: (Expert Partisan illustreras och sätts under Q1 och Q2 i år.)
Snart får vi kanske ett avslut på det där toabesöket du tvingades ställa in när barnen var små också ;)
 

Herr_Omar

Veteran
Joined
8 Aug 2023
Messages
24
Location
Stockholm
Jag har granskat den redan i september då betan släpptes (mina kommentarer finns på Fria Ligans forum, men se upp för spoilers). Tycker den har ett spännande upplägg, lite mer vilda västern i rymden (tänker på favoritserien Firefly), men med några lite skumma saker. Viss inkonsekvens med reglerna i andra moduler, men inget avgörande. Som SL ser jag fram emot att spela den, men jag kommer göra vissa anpassningar.
 

DocUlmus

Veteran
Joined
28 Sep 2023
Messages
19
Location
Stockholm
Jag har granskat den redan i september då betan släpptes (mina kommentarer finns på Fria Ligans forum, men se upp för spoilers). Tycker den har ett spännande upplägg, lite mer vilda västern i rymden (tänker på favoritserien Firefly), men med några lite skumma saker. Viss inkonsekvens med reglerna i andra moduler, men inget avgörande. Som SL ser jag fram emot att spela den, men jag kommer göra vissa anpassningar.
Kul att du ser fram emot att spelleda. Jag tänker att det ffa är ett av deläventyren som är mer vilda västern än de andra, men behöver ju inte säga mer för att undvika spoilers :).

Regelinkonsekvser är så klart oavsiktliga, vad tänker du på för regler?
 

Herr_Omar

Veteran
Joined
8 Aug 2023
Messages
24
Location
Stockholm
Kul att du ser fram emot att spelleda. Jag tänker att det ffa är ett av deläventyren som är mer vilda västern än de andra, men behöver ju inte säga mer för att undvika spoilers :).

Regelinkonsekvser är så klart oavsiktliga, vad tänker du på för regler?
Inget stort problem, men muterade djur saknar rang i Ad Astra. Muterade djur har även känsla och inte instinkt. Jag har alltid tyckt att ett djurbeteende för att återhämta instinkt är en kul detalj som uppmuntrar ett rollspelande. Hur lyckas till exempel din gnagare gömma sig på en överbefolkad rymdstation eller din reptil ta ett bad på en planet där vatten är en lyxvara? Kan bli ett roligt mellanspel.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Har läst igenom boken nu. Överlag positiv!
Undrar dock om det finns någon förklaring till varför det finns mutanter och muterade djur i rymden? De skapas ju i projekt på jorden i grundploten samt Genlab Alfa relativt sent i tidslinjen om jag minns rätt.
 
Joined
11 Jun 2022
Messages
20
jag har en sak som jag stör mig lite på i boken... varför har INGEN i rymden kontaktat jorden på alla de år som har gått sedan enklavkrigen?
JOTENHEIM kretsar kring jorden i low earth orbit, har allt från rymdskepp, till plasmakanoner och stasislabb....men du menar att INGEN har skickat en radiosignal???
Det finns forntech på jorden, allt från döende elysiumenklaver till automater och deras ark... det finns flera exempel på tillgång till radiosändare.....
detta är det enda jag inte vet hur jag ska förklara/introducera till mina spelare... för de kommer INTE köpa att det inte finne en förklaring till detta.

någon som har en tanke?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
jag har en sak som jag stör mig lite på i boken... varför har INGEN i rymden kontaktat jorden på alla de år som har gått sedan enklavkrigen?
JOTENHEIM kretsar kring jorden i low earth orbit, har allt från rymdskepp, till plasmakanoner och stasislabb....men du menar att INGEN har skickat en radiosignal???
Det finns forntech på jorden, allt från döende elysiumenklaver till automater och deras ark... det finns flera exempel på tillgång till radiosändare.....
detta är det enda jag inte vet hur jag ska förklara/introducera till mina spelare... för de kommer INTE köpa att det inte finne en förklaring till detta.

någon som har en tanke?
Återkommande solstormar? Nä, den detaljen är lite svår att förklara, det håller jag med om.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Radioaktiva dammmoln och partiklar i atmosfären som omöjliggör all kommunikation förbi en viss höjd över markytan?
 
Top