Nekromanti Har ingen koll - vad har getts ut av svenska skapare senaste året?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Hej!

Jag behöver få grepp om vad som getts ut under det senaste året, av svenska skapare. Företrädesvis på svenska, men om det är någon som endast ger ut på annat språk så går det också.

Det är alltså svenska rollspel det handlar om.

Tips kan komma från fans eller skapare. Ni kan gärna skriva "hype"-inlägg om just de grejer ni tycker har varit bäst. Men snälla, snälla, jag är inte ute efter "det du föreslog är dåligt". Pepp och ryggdunk blandat med hårda fakta är det jag vill ha.

/Magnus
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Ur Varselklotet, och på måndag kommer Den sista najaden till Oktoberlandet.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det var väl strax under ett år sedan DoDR kom?

Och GrottZine samlingsvolymen släpptes på GothCon, förstås.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
505
Äventyren Ghazalis Sista Färd och Arams Hemlighet till Fria Ligans Coriolis. Järnringens Karvosti Häxhammaren är ett år och några dagar gammal. Tror järnringens Äventyrspaket nr2 kom ut i år?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,923
Location
Nordnordost
While the World Ends släpptes kring påsk i år. Text av mig och bilder av Claudia Cangini.

 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,923
Location
Nordnordost
Jag gjorde inte så mycket väsen av det, men The Daughters of Verona är tillbaka i tryck, TYP. Sedan i våras går det att köpa ett häfte på Lulu som man kan klippa ut korten ur för att få ett spelbart spel. De vräkiga deluxe-boxarna är slut sedan länge.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Magnus Seter;n258840 said:
Hej!

Jag behöver få grepp om vad som getts ut under det senaste året, av svenska skapare. Företrädesvis på svenska, men om det är någon som endast ger ut på annat språk så går det också.

Det är alltså svenska rollspel det handlar om.

Tips kan komma från fans eller skapare. Ni kan gärna skriva "hype"-inlägg om just de grejer ni tycker har varit bäst. Men snälla, snälla, jag är inte ute efter "det du föreslog är dåligt". Pepp och ryggdunk blandat med hårda fakta är det jag vill ha.

/Magnus
Megaton Games gav ut det generiska rollspelet QuestCore på svenska efter en mindre Kickstarter. Lite som en regellätt kombo av BRP och d20! Skillbaserat d20 typ...

DriveThru:
http://www.drivethrurpg.com/product/213166/QuestCore-Rollspelet--Svensk-utgava
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,537
Location
Göteborg
BRP-baserade rymdspelet M-SPACE kom ut för nästan exakt ett år sedan och har sålt chockerande bra. Följdes upp av äventyret REFLUX några månader senare.

Kuriosa: Har under året levererats till alla kontinenter.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,317
Location
Kullavik
Mutant Elysium i somras och Zonkompendiet Det eviga kriget i slutet på 2016
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Helmgast gav ut Magins Väv (magibok) och Sagor från Trollskogen (äventyrsantologi) till Hjältarnas Tid i våras. De tror även att de kommer att få ut Damarien (till Eon) i butik till i december.
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Nu har jag inte uppdaterat på ett litet tag, men det mesta bör finnas med på mina översikter för 2016 o 2017 på rollforfumble.com
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,045
Location
Sthlm
Vi (läs Olav) har släppt en hex-crawl till Blood & Bronze med fantastiskt snygg framsida.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,923
Location
Nordnordost
Var det inte några som släppte ett spel där grejjen var ... att det var jämställt? Något sådant? Något med en vit bok med en mask på?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,574
wilper;n258906 said:
Var det inte några som släppte ett spel där grejjen var ... att det var jämställt? Något sådant? Något med en vit bok med en mask på?
Jo.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,315
Location
Göteborg, Lindome
Titan Games släppte Cthulhu-äventyret Afrikas Mörka Hjärta och Dunder&Drakar-äventyret Tsamnor Koths glömda valv på GothCon.
 
Top