Har hittat på en auton, tar gärna emot förslag på att slipa till den.

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Hej, jag spelleder för tillfället ett äventyr från Nya Mutant, och där har de med stridsrobotar, som inte har någon motsvarighet i Neotech Edge. Så jag har skapat en egen auton för just detta och skulle hemskt gärna få lite feedback på den, så den inte är för bra eller dålig.

Har baserad den på stridsroboten i filmen Monsters of Man (därav BR4 i namnet, har för mig att en av dem hade den beteckningen :) ). Här kan ni kika på lite bilder på den.

Samsundai BR4
Humanoid strids- och säkerhetsautonom. Bra till att bekämpa mjuka mål, främst människor. Sätts gärna in där avsaknad av samvete underlättar. Går inte att jiddra med och har noll procent humor.

Längd: 2,10m
Vikt: 240kg

Attribut: #Primal 14 #Flex 10 #Sync 10 #Harcore 12 #Cortex 5 #Tech 8 #Systemet 0 #Karisma 8 #Avantgarde 0 #Instinkt 10

Edges: #Intimidera 3, #Skjuta 3, #Slåss 3, #Recon 2, #Taktik 2

Triqs: Gunkkake Sugoi Desu, avdraget för #Gunkkake minskar till −2.

Anfall: Obeväpnad strid, skadeverkan 3T10, anfall 20. MosCorp MW Defender (inbyggd i vänster arm), skadeverkan: Ingen #Nonlethal-8 QLTY: #MidQ Ammo: 5
Har vanligtvis någon form av skjutvapen, beroende på vilket jobb den ska utföra.

#Avståndsförsvar: 11, #Närstridsförsvar: 16
#Initiativ: 11
#Sens: 22 (endast grund, lägg även till för de sensortaggar som gäller)
Auto: 4 IS: 40
Strukt: 2 Pansar: 3
Kvalitet: #HiQ Sign: 10
Övrig eqip: Sensorer, #Scanner #EM #Mikroradar #NV #Zoom #Triangulering

Mvh, Tegman
 

Anastasia

Veteran
Joined
22 Sep 2021
Messages
7
Neotech-settingen undviker generellt sett humanoida robotar (med undantag för serviceyrken och sexindustrin). För stridsrobotar framför allt finns det ju mycket mer effektiva formfaktorer. Med det sagt, kräver äventyret en humanoid stridsrobot så skulle jag säga att ditt förslag är ganska bra, med följande kommentarer:
  • #Cortex 5 känns lågt. #Cortex används ju för att reagera snabbt och göra snabba beräkningar. En stridsrobot borde vara bra på det.
  • #Systemet 0 känns lite overkill också, med tanke på att en simpel uppkoppling till Lagren i alla fall borde ge roboten tillgång till användbar info om företaget som äger den. Jag skulle nog iaf sätta det till 2 eller nåt.
  • Jag hade bytt ut skillsen #Skjuta och #Slåss mot #CQB och #StreetFighting som faktiskt finns i boken. De känns båda tillräckligt passande.
  • Glöm inte att skriva ner avståndsattack 2d10+16 (för MosCorp MW Defender och eventuella andra avståndsvapen).
 

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Tack för din input. Statsen la jag på den nivån då de andra robotarna som används för att mangla köttpåsar har de nivåerna, så jag är osäker på vad de gör på en robot, då snabbhet (initiativ) räknas ut från #Primal/2 + Edge :unsure:
Japp, skillsen går att byta ut, utgick även där från vad de andra robotarna har för namn på sina skills och ville göra något liknande bara :)
Ja det hade jag missat, ska uppdatera så MosCorp MW Defendern får ett anfallsvärde :)(y)

Mvh, Tegman
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Appropå #Skjuta och #Slåss så använde vi "custom edges " till SLP:er för att ge dem lite mer flair. Jag tycker inte att det är fel att fortsätta göra det även om det finns edges som passar i reglerna. :) SLP edges var en höjdpunkt att sitta och hitta på :)
 
Top