Nekromanti Har folk slutat spela Neotech?

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Nej så illa kan det väl inte vara? Men med tanke på den låga aktivitetet på forumet så börjar man undra. För något år sedan så brukade det komma minst ett par kommentarer per dag. Vad händer?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag tror bara det är nere i en svacka, det var längesedan det kom en ny neotech-produkt och sådant.

Själv har jag faktiskt inte spelat rollspel på över 2 år (om man bortser från lite Dungeon of Doom på GothCon). Trist men sant

/Seinet Wintermute - Skall äta lite chips och dricka lite Joltcola nu :gremtongue:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag vet faktist inte, jag har aldrig spelat Neotech... Det verkar som ett välarbetat och intressant spel och jag tänkte införskaffa mig ett exemplar av regelboken snarast möjligt... Du kanske har tips på vilka supplement man "måste" ha förrästen? :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Seinet satte huvudet på spiken...

Svacka, inga nya produkter på ett tag.
Ingenting att säga nu helt enkelt - det flyter på för alla spelande helt enkelt.
 

Benax_UBBT

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
75
IMHO klarar man sig ganska bra enbart med hjälp av regelboken. Neotech Offensiv är trevligt om man vill ha fler vapen samt stridskonster, Neoech Ultra är användbart om man inte vill rita egna kartor/hitta på egna standard-SLP.

Funderar du på att skaffa ett äventyr tycker jag du skall köpa Avalanche, klart bäst av de äventyr Neogames har släppt.

Om du vill prova på hur man genererar en rollperson kan jag hänvisa dig till min neotechgenerator.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nej, så illa tror jag verkligen inte att det är. Jag spelar mer än gjärna N1 + 2 när jag får tillfälle. Vilket tyvärr inte är så ofta.. :gremfrown:
Ananrs så känsn det som n2 liggerr lite i skymmundan, förtillfället. Dock så tror jag & framföralllt så hoppas jag att det kommer på fötter igen. Vilket jag inte är förvånad över om det gör.
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
Som sagt, er det nok lite nytt materiale som er hovegrunnen.
Vi har vel diskutert det meste vi som er her. Litt nytt blod kan kansje hjelpe? Det ble merkbart mer aktivitet da Ichabod entret banen i sommer (har ikke sett ham på en stund). Jeg hadde kansje samme effekt rundt påske?

Men så vidt jeg har fått med meg er dette inlegg nr 20000, så helt ille er det ikke. Skjer forsåvidt lite på Nogo for tiden og Ripperdoc er i Hong Kong, det har kansje noe med saken å gjøre. At NX ble lagt på is har vel også innvirkning (skulle likt å vite hvordan situasjonen er nå)
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Mycket snygg generator måste jag säga...
Men, jag har ganska bra koll på rp genereringen tror jag...
Jag äger en hel del Eon, och dom bygger väl i mångt och mycket på samma system... :gremlaugh:

Men, helt klart en mycket intressant generator...
Smidigt för SLPs och liknande, när/om man nu skaffar Neotech...
Hade gärna sett något liknande till Eon, hade vart smidigt att fixa SLPs med några sådär slumpgenererade och så... :gremlaugh:
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Lungnet före stormen.

Ok. Då vet jag att det finns en del spelare där ute i alla fall! :gremlaugh: Håller på och ska uppdatera min egna lilla N2/cyberpunksida så det är bra att veta att det fortfarande finns folk där ute som är intresserade.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Också värt att nämna är....

...att NG har blivit uppköpta (som ni alla vet) och vad detta innebär för Neotechs räknings kan ju också bli något att fundera och diskutera.
Vem vet vad Legion art AB kan ha i tankarna för Neotech...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Också värt att nämna är....

Jag vet inte, men jag tror att dom har som mål att öka sin omsättning vilket de flesta företag har. Neogames är ju ett rätt stort varumärke här i sverige som tyvärr fått lite skit på sig för sena produktsläpp och liknande. Förhoppningsvis kommer Legion Art ta tag i den biten och se till att uppsatta datum hålls, om inte att det informeras om nya datum.

Jag tror att det är bra för Neogames att de blivit uppköpta, enligt den information jag läst så tycker både Marco Behrmann och Carl Johan Ström (se länk för källa) att det var en bra sak som hände företaget.

/Seinet Wintermute - Ser fram emot helgen :gremtongue:
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Också värt att nämna är....

Neotech är på intet sett dött. Dock så har jag känt mig tvingad att ha det lite på sidan. Det är en hel del att sätta sig in i när man tar över ett företag som redan är aktivt, och även om jag arbetat ihop med Neogames innan jag tog över, så hade man inte så mycket koll på produktionen av moduler som man inte själv var sysselsatt med. Sedan jag tog över för 3 veckor sedan har målet varit att ta tag i de moduler som ligger på gränsen till färdiga, se till att arbetet fortsätter och se över den miljard olika projekt som ligger i olika stadier av förverkligande.
Resultatet har blivit att Neotech hamnat lite åt sidan i och med att inget av materialet är speciellt nära sin slutfas. Men tanken är att den produktionen ska ta fart med, så fort de första Eon modulerna betats av.

Hoppas ni står ut ett tag till....
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Också värt att nämna är....

Klart att vi står ut.
Se du till att få rätsida på företaget innan du går till tryckeriet :gremlaugh:
Och det är väl bara rätt att de moduler som är närmast sitt slut kommer ut först - man vill ju inte ha massa färdigt material liggandes direkt...
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Jag tror inte att folk har slutat spela Neotech. Själv kan jag iofs enbart tala för mig och det senaste året har jag faktiskt spelat jämförelsevis otroligt mycket Neotech...

Sen att det händer så lite på forumet tror jag är en delvis annan sak. Det kan till och med vara så att MER spelande resulterar i MINDRE forumaktivitet? För undertecknad är det nog iaf på det planet.

Angående NoGo så är Ripperdoc som bekant fortfarande i Hong Kong och kan därför hjälpa till väldigt lite med själva artikelskrivandet. Själv har jag tillbringat den senaste månaden på bortaplan, varav den senaste veckan på resa i Marocko, vilket förklarar att jag inte har kunnat skriva särskilt mycket i artikelväg heller. Dock ser jag i skrivande stund att det har inkommit iaf ett par nya artiklar till NoGos arkiv som bara ska korras innan de kan läggas upp. Förhoppningsvis fixar jag det antingen ikväll/natt eller imorgon.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Också värt att nämna är....

Det innebär att vi helt enkelt får hålla till godo med det material vi själva producerar än ett tag! Att dela med sig av prylarna på siter som ex NoGo blir alltså desto viktigare...

Hmmmm det här bör väl kanske intressera er neotechiuniter, hittade nämligen då jag var ute och spatserade en kväll i Essaouira, Marocko ett gigantiskt komplex i stål, glas och betong med en skylt i massiv sten utanför. :gremsmile: Detta ingraverat:



Det cyniska, obskyra och maktgalna megaföretaget har låånga armar minsann! :gremlaugh:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
var ju evigheter sen jag spelade ett "cybrpunkspel"... men kanske det är så att hela grejen är lite daterad?
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Ja det har dom.
Baserar du det på någon form av statistiskt underlag? :gremshocked:

Jag tror att en aspekt är avsaknaden av "hjälp-mig-med-att-förstå-regelboken"-syndrom på forumet, något som iallafall tidigare tycks ha präglat stor del av inläggen som kanaliserats ut här? Detta beror väl i sin tur på att Neotech i dagsläget knappast erhåller särskilt stora NYA spelarskaror, just på grund av att det inte verkar finnas tillgång till exempelvis regelboken eller en startbox hos gängse handlare ute i Sverige, samt att avsaknaden av nya produkter kring spelet i stort ligger i träda - vilket troligen ännu mera ligger till grund för att Neotech idag inte uppmärksammas?

Men om de som tidigare spelat Neotech fortfarande idag spelar spelet eller ej, det har jag ingen aning om... Men jag TROR att folk fortfarande gäjmar det för fullt - och därmed är helt upptagna med att lira istället för att skriva inlägg på rollspel.nu.. Sen finns det ju andra arenor än just detta forum. De flesta av mina bekanta som spelar Neotech har exempelvis aldrig skrivit ett enda inlägg på rollspel.nu och ännu mindre kontinuerligt besökt någon av de fansites som fortfarande finns därute.
 

Kampfbereit

Veteran
Joined
12 Jan 2006
Messages
17
Location
Norrköping
Baserar du det på någon form av statistiskt underlag?
Ja det har jag... Skämt åsido. Jag talar bara av egen erfarenhet. Jag, plus hela min vänskapskrets av rollspelare var neotechspelare. Det ska också poängteras av vissa av dom var riktigt hardcore.

Hur som helst... ALLA dom inklusive jag har lagt Neotech helt på sidan, jag själv har slängt boken [dels för att den föll sönder och dels för att det inte höll måttet] och vi kommer troligtvis aldrig spela spelet igen....

Anledningar:
* Neotech slutade vara Cyberpunk i och med n2.
* n2 modulerna [de få som kommit] var tråkiga och innehållslösa.
* Neogames "lova mycket, hålla inget" attityd funkar inte...
* Reglerna i n2 var bara för jobbiga och omständiga [alltså inte invecklade utan bara slöa].

hur som helst, jag tror inte att min reaktion eller mina vänners reaktion är på något sätt unik... Många har slutat spela Neotech, men precis som du säger så finns det givetvis massa folk som fortfarande kör så det skakar....
 
Top