Nekromanti har en liten ide

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
hur ställer ni er inför iden om att göra ett form av galleri för att lägga upp äventyr, kartor och hemtillverkade spel, på varje användares ID. på så sätt kan andra ta del av dessa på ett ganska enkelt sätt utan att gå tillbaka till olika trådar och hålla på att krångla. detta gynnar även rollspelsmakare som inte är direkta HTML-nissar.

jaja ni gör hur ni vill ändå... annars är detta ett utmärkt forum
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
på så sätt kan andra ta del av dessa på ett ganska enkelt
sätt utan att gå tillbaka till olika trådar och hålla på att krångla


Är det inte enkelt att spara en länk? Ja, se ungdomar :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
vad jag menar är att man då kan få sina verk samlade utan att bygga en hel hemsida och länka den till en specifik tråd som kommer att försvinna in i mängden av inlägg och trådar. visst man kan ju söka upp allt på sök-motorn, men får det inte samlat på direkt samma sätt.

för mig är det ingen särskild konst då jag pluggar webbdesign, men jag tänker även på användarvänlighet för dessa människor som inte har html-kunskaper.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Låter som en helt okej idé. Frågan är vilka kvalitéer filerna skulle hålla. Det är ju knappast alla som sprider sina verk på nätet som är lyckade skribenter.
Dessutom kanske det skulle krångla till något med serverutrymmet också.

/Black Dwarf, som i övrigt är positivt till idén.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Det låter som en bra ide.

Jag antar att alla filer som laddas upp ligger kvar, för evigt?
Då borde det ju vara en smal sak att tillverka en vy: Visa denna användares uppladdade filer.

Inte direkt vad du frågar efter men fyller ände ungefär samma syfte.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Det borde väl smidigast läggas till övriga artiklar och så som finns på rollspel.nus introsida?

På det sättet har man dessutom siteansvariga som någon enkel form av (jag vill egentligen ha ett annat ord men) kvalitetskontroll.
 

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
tja...som sagt så är det bara en ide och ett försök att göra en del saker smidigare, men ni har ju alldeles rätt i att det behövs en kvalitetskontroll... så får väl lägga mig...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
På det sättet har man dessutom siteansvariga som någon enkel form av (jag vill egentligen ha ett annat ord men) kvalitetskontroll.
Kalla det lämplighetskontroll, kanske? Det behövs i alla fall, annars har man en dumpsite inom en vecka...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Precis vad jag tycker också, och det är bara att skicka in artiklar till oss om man vill att de ska komma upp på sidan.

Ett lättare sätt att leta bland uppladdade filer kommer att komma ganska snart faktiskt, bara jag får tummen ur att installera det.
 
Top