Lite nyfiken på vad som hände vid den där halva sessionen blir jag allt.Taste of murder:0.5
Lite nyfiken på vad som hände vid den där halva sessionen blir jag allt.Taste of murder:0.5
När man mitt i natten på Falkcon (Indierummet egna konvent) startar spelet men alla är för trötta för att spela klart.Lite nyfiken på vad som hände vid den där halva sessionen blir jag allt.
Ballt! Spelar du på indonesiska?"TTRPG Fest" gick av stapeln i November i år. Det spelades 17 eller 18 sessioner på två dagar och alla var D&D, utom mina. Jag körde ett Dragonbane one-shot två gånger och ett annat med Mutant Mechatron två gånger. Det gick bra.
Nej, det klarar jag inte än, tyvärr.Ballt! Spelar du på indonesiska?![]()
Toppenkul att du sprider ordet.Jag började spela igen "på riktigt" i juli 2024. Det blev aldrig något spelande under vuxenlivet riktigt, med karriär och så... Och jag flyttade utomlands tidigt, så förlorade kontakten med Drakar och Demoner. Jag gillar att spelleda, så de tillfällen jag testade andra system var det som spelare i en obekant grupp och det tog aldrig. Men jag har varit aktiv på forumet om Ereb Altor under åren.
Men de senaste 18 månaderna har jag spelat nästan varje vecka och det är skitkul. Vi använder Dragonbane och det är fantastiskt att presentera spelet för spelare som aldrig skulle ha hört om det annars. Där jag bor nu (Jakarta) finns bara Dungeons & Dragons och även det är jättenytt här. Jag föreslog för det lokala spelkaféet att de skulle anordna ett rollspelsevenemang - och det gjorde de! "TTRPG Fest" gick av stapeln i November i år. Det spelades 17 eller 18 sessioner på två dagar och alla var D&D, utom mina. Jag körde ett Dragonbane one-shot två gånger och ett annat med Mutant Mechatron två gånger. Det gick bra.
Jag är jävligt nöjd. Jag hoppas att det fortsätter...
Så länge det inte känns segt vid era spelträffar så tycker jag inte att det finns anledning att avverka fler scenarion än ni redan gör!hoppas bli en effektivare spelledare under 2026 och få mer gjort per session.
Jag vill inte kalla det ett misstag men jag påbörjade törnetronen innan jag insåg hur lång den skulle vara. Nu har vi spelat i 5 år och är snart halvvägs. Ibland känns det som att vi inte riktigt kommer frammåt (även om vi har kul). Jag vill mest inte riskera att vi står där och är tvungna att avbryta på grund av livet. Jag har fler spel och kampanjer på hyllan jag vill prova med dem.Så länge det inte känns segt vid era spelträffar så tycker jag inte att det finns anledning att avverka fler scenarion än ni redan gör!
Enligt Rangertheman* är Törnetronen ungefär 1100 sidor. Och ni har spelat hundra sittningar nånting och bara kommit halvvägs!?Jag vill inte kalla det ett misstag men jag påbörjade törnetronen innan jag insåg hur lång den skulle vara. Nu har vi spelat i 5 år och är snart halvvägs. Ibland känns det som att vi inte riktigt kommer frammåt (även om vi har kul).
Vi spenderar rätt lång tid mellan kampanjdelarna. Tror vi blev färdiga med häxhammaren i våras men har spelat lite äventyr för att bygga en relation med Baiaga med förhoppningarna att dem kan vara vägvisare på resan till Symbar och nu ett litet äventyr för att översätta stentavlan.Enligt Rangertheman* är Törnetronen ungefär 1100 sidor. Och ni har spelat hundra sittningar nånting och bara kommit halvvägs!?
* https://www.rollspel.nu/threads/de-bästa-svenskspråkiga-megakampanjerna.83931/#post-1269375
Jag älskarKampanjen skulle bli mycket kortare utan mellanspel.