Har du spelat mycket 2025?

mrund

Kummelgast
Jag räknade efter och upptäckte att jag har spelat mera rollspel 2025 än något annat år hittills i hela mitt liv: spellett 42 sittningar och varit spelare på en sittning. Det skulle förvåna 14-åriga mig ordentligt att få höra att han är tvungen att vänta tills han är 52-53 innan han blir en verkligt aktiv rollspelare! Spelen vi har kört är Nordiska Väsen, Delta Green, Brindlewood Bay och Swords of the Serpentine, plus en sittning vardera med Dogs in the Vineyard och Mountain Witch.

Jag har spelat två spelmöten rollspel i år, båda på nätet. Det är väldigt lite med mina mått.

(Men samma gäng har spelat en massa andra spel efter rollspelet, så jag har spelat, bara inte så mycket rollspel.)

Kul! Jag har en bit kvar, med bara två sittningar i år som spelare och – hittills – ingen som spelledare. Men om allt går enligt plan så blir det till att spelleda för en av sönerna, brorsan och kusinerna nu i mellandagarna.

Siktar på mer spel och spellederi under 2026!

Hade vi inte nyss en annan tråd på samma tema? 🤔 Vill minnas att jag räknade till ca 60 spelmöten. Rätt jämn fördelning mellan spellett och spelat. Är väldigt nöjd med det.

Jag borde också ha spelat mer än någonsin (i vanlig ordning bokförs inget så jag får gissa lite)!
Online-gruppen har som utgångsläge att spela 2 timmar varje söndagkväll. Säg att vi fixar 2/3 av det, så 35 spelpass.
CoC-irl-gruppen har kört typ 15 spelpass gissar jag på (hade varit kul med facit...).
Indie-irl-gruppen har kört 4 spelpass tror jag.
Och så 3 spelpass på LinCon.

57 spelpass i sådana fall. Helt galet.

(Väldigt få av dem som SL i år.)

Hade vi inte nyss en annan tråd på samma tema? 🤔 Vill minnas att jag räknade till ca 60 spelmöten. Rätt jämn fördelning mellan spellett och spelat. Är väldigt nöjd med det.

hörru Skarpskytten du kan ju inte gå hela 2025 utan att spela - vi skrapar ihop ett gäng och kör en one-shot den 29/12!
Vem mer här är villig att rädda Skarpskyttens rollspelår?
Tack, men just den dagen är jag på resande fot.

Kan också rapportera att mina gamla spelare i Lund bjudit med mig på en speldag - den 3 januari blir det rollspel!

Vid tre olika tillfällen har jag spelat rollspel detta året. Och dessa tre tillfällen har varit för min del fantastiska. Alla har haft roligt, grupperna har varit så jäkla fina mot mig som spelledare. Jag är fasen blessed och jag hoppas verkligen att 2026 kommer skänka mig fler tillfällen med rollspelsträffar med mina två grupper.

Om jag får önska, skulle jag väldigt gärna vilja spelleda något sci-fi eller Troubleshooters. Men hur som haver är jag tacksam bara jag får lira. :heart: :heart:

Jag har spelat varje onsdag på vår- och höstterminen med ungdomar och utöver det kanske 20-25 tillfällen med vänner. Därtill har jag SL:at på ett par konvent för första gången!
Suttit på spelledarstolen absolut mest, men också varit spelare i ett par Dolmenwood-sittningar och ett Call of Cthulhu-one shot.

Mest spelade spel: Shadowdark utan tvekan, följt av Kutulu.

Last edited:
Back