Har du spelat blorbigt?

Givet den beskrivning som Mogger utvecklar här ovan. Att man lite förenklat tar ut preppen ur definitionen och att man istället som SL bara förhåller sig konsekvent till det material eller grundtanke man har och att man i spel inte försöker styra skeendena.

Då spelar jag i princip alltid blorbigt.

:t6b-5: :t6r-2:
//EvilSpook
Ja, man kommer ganska nära en undran: är det inte så man brukar köra?

Det som (för mig) gjorde 2097s presentation av blorb intressant var att hon drog det till extrem och menade att det finns något underbart här borta. Hon presenterade dessutom verktyg och tekniker för att ta sig dit. Tyvärr så räckte inte min förmåga dit, och den nedskalade variant jag fick till var inte mödan värd och spelarna var inte intresserade (nog) av fortsatt experimenterande.
 
Back
Top