Nekromanti Har du sagt fel nån gång!!

Rödhake

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
61
Location
Småland!
När du spelledat Gemini nån gång, har du då av misstag istället för att säga malachdrimalv råkat säga mörkeralv?

bara undrar (för jag har, många gånger!)


Can you say kuh-THOO-loo?
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Faktiskt inte. Jag har ingen som helst förknippande mellan Malachdrimalverna och "Mörkeralver", men detta kanske beror på att jag fachineras av Malachdrimalverna och de är mina favoriter i Geminis värld. :)


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Nej, aldrig. Det beror nog på att jag inte sätter Malachdrimfamiljen och mörkeralver i samma fack. Mörkeralver är genomonda saker, skilda från "vanliga" alver, medan Malachdrim är precis samma art och ras som de andra. Och jag ser dem inte direkt som onda, i den mån mörkret inte nödvändigtvis är ont.

/Horus - RIP Blümchen
 

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Detta problem uppstår bara om man blandar ihop gemini med vanlig fantasy. Den som insett att en insortering av Gemini i det klassiska tolkien-fantasy facket är totalt omöjligt betraktar istället världen som unik och egen istället för att hela tiden relatera till företeelser och förhållanden innom den klassiska fantasyn (typ DoD).

/Odd
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Alla fraktioner i Geminis värld har ju sina versioner om vad som är rätt, och alla har ju sina fördelar.
Jag tycker att regelboken glorifierar kyrkan lite väl mycket, hade varit roligare om den var mer objektivt skriven...

//weatherman
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Om man tänker efter inser man att mörkret och kyrkan har en hel del gemensamt med motsättningen mellan kyrkan och den individualistiska renässansen...

/Horus - RIP Blümchen
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Om man tänker efter inser man att mörkret och kyrkan har en hel del gemensamt med motsättningen mellan kyrkan och den individualistiska renässansen...</I>

Jodå; är det bara jag, eller är den vanligaste effekten av att man blir "besatt av mörkret", att man blir fritänkare? (-:

--
Åke
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Kyrkan skrev regelboken

Jag tycker tvärtom!
Det höjer stämningen lite grann om regelboken är propaganda för kyrkan.

/P.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
De ondaste av de onda

Jag håller med!
Ärkeskurken, slemproppen, i min kampanj är en superduktig malachdrimalvsmagiker som sabbar allt för spelarna hela tiden. Dessutom råkade jag göra hans "alvröst" mera bögig än alvisk från början, och jag kunde inte gärna ändra rösten senare. Så nu har vi en supermäktig alvisk bögmagiker i kampanjen. Spelarna hatar honom och jag älskar honom!

/P.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: De ondaste av de onda

Testa att lyssna på Westlife...

:)

Only dead fish float with the stream.
 
Top