Nekromanti Har DU koll på Unknown Armies?

Mr White

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
126
Location
Göteborg
Älskade de tidigare UA-prdukterna. Tittade på de två produkter som har kommit till 2nd ed. idag: To Go:
The Occult Roadtrip Campaign och Break Today:The Mak Attax Sourcebook. Ganska häftigt prissatta så jag undrar ifall någon har titta igen dem och kan komma med en kort kommentar?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
The Occult Roadtrip Campaign och Break Today:The Mak Attax Sourcebook. Ganska häftigt prissatta så jag undrar ifall någon har titta igen dem och kan komma med en kort kommentar?"

Öh, de är väl okej. Mak Attax har aldrig varit mina favoriter eller några jag ens haft med i mina kampanjer, så den tillförde mig inte så mycket.
Mest en massa mummel om småceller och deras mailinglistor. Suuug. ORC var däremot ganska kul. En roadtrip (tänka sig) över nordamerikanska kontinenten där man jagar hamburgerkött (ja, faktiskt), späckad med udda personligheter och så. Dock får man noll info om de fysiska platerna, så lite turistinfo innan man lirar den kan vara bra.
Egentligen kan man komma på bättre kampanj själv än ORC, men den är ju hardcover och har Mr Hat Fun med. Och det är ju värt en slant.


Storuggla, skulle berätta mer om han inte var svettig
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Personligen tycker jag att Hush Hush och LGM var bättre än Break Today men den är definitivt helt ok. Mak Attax tillhör kanske inte min absolta favorit bland UAs alla organisationer vilket säkert påverkar mitt omdöme. Som vanligt innehåller den trevliga och välskrivna persongallerier.
To Go tycker jag däremot bättre om. Skruvad story, välskrivna NPC's, smart rälsad handling och fokus på det viktiga i en kampanj. Boken innehåller inte mycket kartor (bara en tror jag) och man har inte slösat bort en massa sidor på onödig platsbeskrivning. Mycket trevligt. Ett problem kan kanske vara att storyn på sina ställen blir så skruvad att det nästan blir slapstick av det vilket kan uppfattas förvirrande för vissa spelare. Gillade man Weep så tror jag man kommer gilla To Go också.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Jag förstår inte varför man vi ha en endaste rad mer information om mak attaxarna än den som ges i grundboken. har inte ens övervägt att kolla i den.. To Go står jag dock och blläddrar i varje gång jag är på sf. Har fått intrycket att den är aningen splittrad.
 
Top