Nekromanti Hantverkarens handbok

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Skulle det inte vara intressant med en hantverkarens handbok. Där det mer ingående beskrivs olika hantverkaryrken, kostnad för lokaler mm. Man skulle dessutom kunna slå ihop den med Handelsmannens handbok, där man skulle kunna beskriva handelsrutter, fraktkostnader, samt priset för olika produkter i olika länder..

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jag tycker inte det

IMHO låter det som en av de tråkigaste och torraste sakerna man skulle kunna göra en modul av. Sida upp och sida ned med påhittad ointressant statistik. brrr...
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Låter intressant. Framförallt i kombination med beskrivningar av handel. Jag har velat blanda in lite sånt i kampanjer länge.

/Sabelkatten
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
IMHO?

Ja, jag känner mig lite nötad. Har nämligen inte fattat vad de ganska vanliga begreppet IMHO står för. Snälla svara!




"When the lightning comes even the blind man can see"
 

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
Re: IMHO?

Se Faq!

[color:white]Skildran</font color=white>
[color:white]www.offplanet.net/skildran</font color=white>
 

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
Re: Jag tycker inte det

Ja, alla har verkligen olika smak. Jag tycker det är bästa idén på forumet på väldigt länge.

[color:white]Skildran</font color=white>
[color:white]www.offplanet.net/skildran</font color=white>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det låter ju som en bra gerj. Det finns ju andra böcker som beskriver saker mer ingående. Så varför inte.../images/icons/wink.gif

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Jag tycker inte det

"Jag tycker det är bästa idén på forumet på väldigt länge."

No offence men, det säger väl inte så mkt?

/Sir Foilan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
En hantverkar bok kan ha en marknad förutsatt att den även inehåller annat av nytta.

som priser på hästar stall och rum, hyra för dittat och tattan
frakt länder emelan design och allt möjligt små gott..
 
G

Guest

Guest
Man skulle dessutom kunna slå ihop den med Handelsmannens handbok, där man skulle kunna beskriva handelsrutter, fraktkostnader, samt priset för olika produkter i olika länder..

Följande finns att läsa på NeoGames hemsida under den kommande modulen "Sjöfarare & Pirater":

Kompletta regler för handel, handelshus, köpslående, tillgång och efterfrågan, olika varors värde i olika hamnar och en massa annat beskrivs i detalj.

Och det här ska komma i "Eon Expert" enligt Neogames:

Det ingår även regler för hur man adminsitrerar förläningar (baserat på olika kulturer), sköter sitt handelshus, handelsbod, smedja eller annan arbetsplats.

Så om dessa saker verkligen kommer så tycker jag att en hantverkarens hadnbok känns överflödig. Men sen kan man ju alltid undra om dom där sakerna faktiskt kommer med och när modulerna kommer./images/icons/wink.gif

/Tiamel
 
Top