Nekromanti Handouts till äventyret Skymningens By för Chock

Jimarw

Veteran
Joined
22 Jan 2008
Messages
5
Location
Växjö
Hej!

Skall sätta igång och spela rollspel med ungarna (delvis inspirerad av undergångsartikeln i Fenix som handlade om rollspelsdöden och dålig återväxt), Har därför tagit fram mina gamla Chockprylar och tänkte dra igång med pärlan "Skymningens by". Märkte dock efter lite läsande att jag saknade äventyrets handouts som jag måste ha klippt ut ngn gng under det glada 80-talet. Jag undrar därför om det finns ngn som kan tänka sig att förse mig med en PDF-kopia av handoutsen (det rör sig om typ en eller ett par sidor). Betalar gärna en slant för besväret. PMa mig om du kan hjälpa oss igång!
Bästa hälsningar
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Jag skulle kunna kuta upp på vinden och kolla efter om en liten stund. Men ett snabbt svar är: Vilka handouts? Var det verkligen några handouts till Skymningens by? (Jag minns inga, men det var ju ett par decennier sedan...)

Det jag däremot minns är att det i äventyrets text hänvisas till en karta över byn (och att ett visst hus ska vara markerat på kartan). Den kartan finns inte i äventyret. Jag minns detta eftersom jag kollade upp denna "miss" med Äventyrsspel. Deras svar, som jag kan instämma i, är att kartan över byn inte är nödvändig, att man lätt kan rita den själv.

Vad är det för någon handout du saknar? (Det är kallt på vinden.)

Mvh Calle
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Förresten - vilket bra initiativ av dig att inviga dina barn i rollspelandet. Mycket bra. Applåder!
:)
/Calle - som låter sina barn bli lite större innan det är dags! (Drakborgen har vi dock redan börjat med - med stor framgång)
 

Jimarw

Veteran
Joined
22 Jan 2008
Messages
5
Location
Växjö
Hej Carl!

Och tack för ditt svar. Jag vet faktiskt inte riktigt vad som saknas, och hur viktiga de är. Det refereras till ett brev som skickas till personerna i början av äventyret, sedan vet jag inte om det är fler. Kartan låter det ju i vilket fall som om man kan klara sig utan. Minns också att det fanns färdiga karaktärer men vi har gjort egna istället.

Drakborgen är riktigt bra för att introducera kids! Vi har också provat Talisman som funkade rätt bra.

Bästa hälsningar
 

Wide

Veteran
Joined
13 Apr 2006
Messages
33
Jag har äventyret och kan skicka dig handoutsen. Tar och scannar i veckan, kanske redan imorgon. Det är alltså bara mittuppslaget med SLP-info som du saknar?
 

Jimarw

Veteran
Joined
22 Jan 2008
Messages
5
Location
Växjö
Hej Wide

Japp, bara SL-infon som saknas. Skulle vara mkt tacksam om du kunde göra det. Vi kanske kunde höras på PMen.

Bästa hälsningar
 
Top