Nekromanti handels rutt

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
Jag har en fråga till neogames.det är i asharien. Skulle man kunna lägga en handelsrutt mellan Tar-Hir Renk Ghor och Camrad om den inte redan finns. Meningen är att frakta vapen till Nimto o.sv ta stockar och örter från nada och limàlan. Ja frakta det som går på den floden. Men finns det redan en sån handelsrutt och hur skulle alver och dvärgar ställa sig till detta. Just nu är det bara ett tankeexperiment men fungerar det överhuvudtaget. Ett annat problem är alverna från sunari som kanske inte skulle gilla handel mellan människor och dvärgarna i alla fall att man fraktar på deras flod.vilken stad skulle möjligen klara av att sätta ingång en sån här rutt. Hur blir man en jarl eller vad det heter över en stad. Slicka uppåt och sparka neråt kanske?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Skulle man kunna lägga en handelsrutt mellan Tar-Hir Renk Ghor och Camrad om den inte redan finns."

Jaförfan! Det är din värld! Tycker du att det passar, ha en sådan handelsväg.

Bara de frågor som du tar upp är jättebra orsaker till att göra det - tänk hur många intriger och därmed äventyr du kan få in.

"Hur blir man en jarl eller vad det heter över en stad. Slicka uppåt och sparka neråt kanske?"

Ungefär. Plus smöra massorna, tala bakom andras ryggar, sticka knivar i ryggar, samt lova guld och gröna skogar. Politik och diplomati med andra ord.
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
jag undrar om den finns. meningen var att skaffa inflytande av någon stad för att sen bli jarl. men det är inte min direkta huvudsyssla tillmin karaktär kanske lite då ochdå göra något sådant
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Handelsvägar och fantasi

Neogames kan inte beskriva varenda millimeter av världen. Om du undrar om en sådan väg finns, bestäm själv eller fråga din spelledare. Ni har köpt en kampanjvärld, nu är det upp till er att göra vad ni vill med den.

- Ymir, förklarar läget
 
Top