Nekromanti Handduksdagen

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,763
Location
Nett-ruh-bi
I dag är det handduksdagen och i vanligt ordning så glömde jag min handduk hemma. Jag har näsdukar, gills det?

Dewil
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Jag gick minsann runt med handduk på mig i både Hässleholm och Kristianstad idag, eller jag menar igår, men jag såg inga andra firare förrän på kvällen när jag träffade några av mina kompisar. Då hade vi en riktigt mysig kväll där vi kombinerade Towel Day och Star Wars-jubiléum genom att kolla på original-Episode IV och Liftaren-serien från 80-talet. Som förfilm hade vi Älgstyckning... don't ask.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har faktistk haft en ahnduk med mig hela dagen idag.
För en gångs skull så hade jag koll på att det var towelday... :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Gick runt hela dagen med en utsliten Bamsehandduk från min barndom. Försvarade bärandet av den livligt mot mina skeptiska kamraters kritiska kommentarer med att man minsann kan använda den för att dämpa sitt fall om man faller från hög höjd, kan använda den som "stoppning" i kläderna om man ska ut på airsoft eller om det blir kallt, kan ha picnic eller sova på den, samt att man kunde klä ut sig till indier om man skulle råka på en situation där det kunde bli nödvändigt.

Tyvärr doppade jag inget hörn i något gott, annars hade jag använt den förklaringen också.


En av mina illiterata kompisar kommenterade: "Liftarens Guide, var inte det en rätt kass film som kom för nåt tag sedan", varpå jag självklart beskällde honom för att vara kulturbarbar och slog honom med min handduk.
 
G

Guest

Guest
En av mina illiterata kompisar kommenterade: "Liftarens Guide, var inte det en rätt kass film som kom för nåt tag sedan", varpå jag självklart beskällde honom för att vara kulturbarbar och slog honom med min handduk.

Mmm... Hade han inte rätt då? Dessutom är boken... typ... rätt... kass! :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Hade han inte rätt då?
Visst, filmen var kass (även om den hade sina ljusa stunder). Poängen var att han var en kulturbarbar eftersom han inte kände till böckerna.


Dessutom är boken... typ... rätt... kass!
Då, hedning!
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag lyckades glömma att det var handuksdagen, i år igen. Det är andra året i rad. FYI så är det lite mer än 2 år sen jag hörde talas om denna eminenta dag.

/Marcus glömsk
 
Top