Nekromanti Halvlängdsmännen

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Inte är det väl så att det finns halvlängdsmän i Symbaroum?. Finns det andra spelbara raser än människa? Såg nått halvskämt om ankor tror jag...
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
I grundboken så kan du spela Rese, Svartalf, Ambrier (människa), barbar (människa) och bortbyting (barn placerade hos människor men som är mer alvlika). I spelarens handbok tillkommer Vandöd, Troll, dvärg och alv. Jag kan missa något här men jag tror att det är alla.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Man kan välja att inkludera anka, eller Andrik som det heter i Symbaroum, i sin spelvärld om man vill.
Andriken kommer finnas med i monstercodexen som är på väg. Kanske kommer det några fler alternativ där?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Alvtagen, finns också. Det är människobarnet som byttes ut mot bortbytingen och som har vuxit upp hos alverna.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
OT: Vet man varför alverna håller på med bortbyteri?
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Ja typ! Lite spoiler månne




De tar människor delvis eftersom det är färre alver som överlever dvalorna, alltså behöver de fylla på i leden.

De kan kontrollera bortbytingarna. Det sitter ett gäng alver i de tusen tårarnas sal som typ styr dem, eller våntar på att styra dem. Kanske kan de spana genom dem också men minns inte.
 
Top