Nekromanti Halvlängdsmän!!!

LGS

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
88
Location
Hindenburg
Jag har en stor kärlek för Halvlängdsmän!!! inom rollspels kretsen.... fast i den nya DoD upplagan tycker jag inte om att halvlängdsmän har jätte långa öron... är det någon som delar denna stora kärlek för Halvlängdsmän mer än jag.....????


"Och Molo sade släpp staven"
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Jag har funnit en själsfrände!

Jag älskar halvlängdsmän (något som bl.a. yttrar sig i att över 60% av mina karaktärer är halvlängdsmän och att jag sitter hemma och tecknar landskapsbilder av Fylke (eller liknande).

Ja, öronen är helt klart för långa (IMHO).

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som envist hävdar att det inte har något med SoR att göra. (nästan...)
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Även jag är en tillbedjare av halvlängdsmännen/images/icons/laugh.gif...älskar dem på alla sätt...

Ville bara säga att jag inte är såhär jättefrälst i örpnen men det struntar jag i. Jag låter min karaktär ha r4elativt vanliga öron...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
till alla som skrivit i detta inlägg:
1. Dod är inte Sagan om Ringen
2. Halvländsmän i Dod (6) är INTE samma sak som Tolkiens Hober. Tolkiens Hober är korta, tjocka(de gillar iaf att äta!) och har håriga fötter. Halvlängdsmän är mera släkt med alverna och har långa öron, är smala, och gillar att pyssla med sin trädgård.
Sådeså!
 
Top