Nekromanti halt eller??

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
Har en flundring ang Jargien, finns det någon sorts gräns
man patrullerar , är det nån sorts mur eller Dyl. typ nidland. Vad jag menar är ,kan man bara promenera in i
jargien...............

illusionens mästare
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
låter jävligt konstigt om de skulle ha en mur runt hela jargien... i vår tidshistoria finns det ju bara ett sånt exempel när ett jättelikt land totalt omringas av en mur (iofs så omringades inte alls hela det landet...)... jag vet inte det här ju också fantasy...

jag säger det funka!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"låter jävligt konstigt om de skulle ha en mur runt hela jargien... i vår tidshistoria finns det ju bara ett sånt exempel när ett jättelikt land totalt omringas av en mur (iofs så omringades inte alls hela det landet...)... jag vet inte det här ju också fantasy..."

Nope..finns fler exempel, dock inte lika långa. Romarriket byggde oxå murar.

De byggde säkert flera murar som gränsade till andra länder, men jag känner till två nu på rak arm.

Det gäller två murar mellan England och Skottland, den ena var Hadrianus vall samt Antoninius vall (området mellan murarna ägde Romarriket 79-87 e.kr. samt 1242-163 e.kr.)

De ansåg helt enkelt det inte var mödan att erövra det längst i norr, utan byggde murar istället.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Dudemeister

Veteran
Joined
27 Oct 2000
Messages
2
Första inlägget.
Jag har en svar-fråga, Kinesiska muren!!? Var inte det en mur som skyddad kina mot istort sett hela den övriga världen? Den kom väl till för att hålla Mongolerna utanför kina?
/Dudde

Who needs a replay-button? History always repeats itself.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
"Jag har en svar-fråga, Kinesiska muren!!? Var inte det en mur som skyddad kina mot istort sett hela den övriga världen? Den kom väl till för att hålla Mongolerna utanför kina?
"

Den byggdes för att skydda Kina mot anfall norr- och västerifrån, men inte genom att stoppa dem "på plats". Den fungerade som väg mellan vakttornen som fanns längs muren. Om någon tog sig förbi den kunde kineserna föra fram förstärkningar och skära av dem snabbt.

(Back on topic) Jargien har väl en mur av den typen österut om jag inte minns fel, men om man vill ta sig in i Jargien (med bara en liten grupp folk) borde det inte vara några problem att ta sig förbi patrullerna i sydöst eller i norr.

Vad man gör när man är där inne sen när man inte har några papper och antagligen bär omkring på olagliga vapen & rustningar det är en annan sak...

/Sabelkatten
 
Top