Nekromanti Halster

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Öhhh,.... jo d va bara en sak till e d nån som vet hur man kan döda Halster Blacklot (vet d fan hur d stavas) gubben från andra utgåvan av Dungeons and Dragons tror han hör hemma i Forgotten rem...... aja hur kan man döda honom i hans slott?
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Halaster Blackcloak heter han. Han finns med i nya FR boken också. Det är inte ett slott han bor i, det är ett massivt tunnelkomplex under en av de mer kända städerna i FR.

Varför ska du döda honom? Han gör inte många förnär, han springer mest runt och tar död på äventyrare som är envisa och ska ner o rota runt i hans tunnlar.
Om du är helt seriös och absolut ska ta död på Blackcloak ska du nog skramla ihop en egen demonarmé först. Du måste ha rätt mycket folk som är duktiga på portaler o sånt, för Halaster har en tendens att kunna teleportera runt folk lite som han vill i sina grottor. Folk från andra existensplan brukar ha mer erfarenhet av sånt i krigsföringssyfte.

I den kända FR historien tror jag inte det är någon som gjort ett storskaligt försök att invadera Undermountain, så ingen har väl egentligen nån idé om vad som skulle hända där när Halaster är borta. En teori är väl att varelserna i Skullport skulle ge tummen upp till sina allierade på andra håll att komma över och bosätta sig, samtidigt som tjuvgillen, stadsvakt och diverse personliga intressen från Waterdeep skulle trycka på uppifrån. Det kanske är Blackcloak som hindrar de ubermäktiga flygande döskallarna som styr i Skullport från att expandera till andra delar av Underdark, för det skulle ju bli rätt illa.. Drows skulle förmodligen lätt kunna ta sig upp och ställa till oreda i Waterdeep om Halaster inte var i vägen.

Inte ett helt rakt svar jag vet, men jag kände att det kanske var på sin plats att berätta om möjliga konsekvenser av ett förhastat beslut.
 
Top