Nekromanti Halloj!

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Jag har ju redan tjatat om min sida i en annan tråd, men jag har ju glömt att presentera mig här!

Bor i Linköping och kallas för Stefan av dem som känner mig och eftersom jag fyllt 40 så klassas
väl även jag som en "Old One" :)

Rollspel började jag med för vad som känns som ett sekel sedan. Mina första spel var den svenska utgåvan av Dungeons & Dragons (röda boxen) och Drakar och Demoner från 1984. Efter det följde många andra spelsom mutant, mutant 2, DoD expert, Chock, Eon, Call of Cthulhu, AD&D och många fler. Tyvärr så splittrades min spelgrupp för dryga 10 år sedan och det är inte förrän det senaste året som jag skrapat ihop en ny grupp med ungdomar (...dvs personer under 30) och börjat spelleda främst Call of Cthulhu.

Det är riktigt kul att ha hittat tillbaka till hobbyn, och att det underligt nog är lika roligt nu som för 25 år sedan :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Välkommen tillbaka! Mycket har hänt i hobbyn de senaste tio åren. Jag skulle rekommendera att du tar en titt på både OSR-trenden och på "story-game"-trenden. Jag har inte mycket tips på OSR-grejer (Grognardia? Googla), men jag har rätt bra koll på story games. Om du är nyfiken kan du kolla in mina spel Utpost, Det sjätte inseglet och Svart av kval, vit av lust, på urverkspel.com (PDF-versionerna är gratis). Jag inser att detta låter som skamlös självreklam, men jag vet helt enkelt inte något enklare gratis sätt att kolla in hur den här typen av spel funkar. Många gamla rollspelare har i någon av de här spelstilarna hittat sätt att bättre få ut det de alltid velat ha ut av rollspel (spelarskicklighetsutmaningar eller engagerande berättelser).

Men i vilket fall som helst, välkommen tillbaka till hobbyn, och välkommen till forumet!
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Jag är helt ok med lite självreklam!

Uppvuxen som jag är med äldre spel så har jag väldigt dålig koll på "story-games", men jag är intresserad och kommer definitivt ta en titt på dina spel. Jag har en enorm backlogg med spel och sidor som jag vill kolla närmare på och Urverk fanns redan med på den listan, men nu hoppade den upp några snäpp :)

På min egen sida rollforfumble (vet inte om man får länka till sig själv här...) kommer jag även skriva om spel jag läst/SpelLett och vad jag tycker om dem, så det finns risk att jag skriver några rader om dina spel någon gång framöver :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
RollforFumble;n113737 said:
På min egen sida rollforfumble (vet inte om man får länka till sig själv här...) kommer jag även skriva om spel jag läst/SpelLett och vad jag tycker om dem, så det finns risk att jag skriver några rader om dina spel någon gång framöver :)
Sweet! Mikael Bergström (krank här på forumet) och Rickard Elimää (Rickard på forumet) har också sina spel på Urverk, och det är antagligen genom krank som du hört talas om sidan. Hans spel är också de som ligger närmast de "klassiska" rollspelen, fast med strömlinjeformade regelsystem. Rotsystem är helt klart värt en titt.

Ska hålla koll på din sajt, även om spel som CoC inte riktigt är min tekopp. :)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Välkommen hit! Hoppas du ska trivas. Det finns en Linköpingsmaffia här om du skulle vara intresserad av att träffa några nya bekantskaper. Om du vill promota din sida och dina idéer ännu mer så finns ju promotionforumet som du ju redan hittat också. Så dela gärna saker med oss, det gillar vi!

/Cissi
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Ja de enda jag känner här i stan som spelar, är dem jag själv tvingat in i hobbyn för att jag ska ha några att spelleda :)
Min gamla grupp var till största delen från Norrköpingsområdet.
 
Top