Nekromanti Halloj

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Lite drygt två år efter skapandet av detta konto tänkte jag det kunde vara bra med en presentation.

Here goes, Robert heter jag, nyinflyttad Boråsare och känner sammanlagt 3 personer i den här stan (varav en är min fru och en min dotter). Jag är ursprungligen från Göteborg och säger följaktligen saker som; möla, änna, svale och kötthövve, blir mer än gärna upplockad av nån spelgrupp, tyvärr har jag inte tid att vara spelledare.
Jag har spelat sedan jag var 7 (1986) men har ändå inte betat av så jäkla många spel.

Utöver rollspelare, är jag f.d. fiskhandlare, industriarbetare, historianerd, musiker, sportfiskefantast (dock hellre än väl), spelnerd i allmänhet (kacklar frugan elakt fram när hon sitter och läser över axeln, hon är inte mycket bättre själv...) och jag har en grön bil. Jag är som sagt gift, med en Norska, var tvungen att importera för att få tag i någon som uppskattar (eller tolererar... min humor. Dottern är i skrivande stund lite drygt 6 månader och kan skrika, bajsa, kissa (massor) och äta välling. Hon gillar pappa, hunden och mamma, ibland och blir heligt förbannad när gåstolen fastnar i illasinnade mattor.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med spelgrupp. Men testa att göra ett inlägg i Kontaktforumet. Presentationerna visas inte i senaste inlägg, så de flesta har nog misat din fråga.

Välkommen till forumet!
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Det finns en hel det rollspel och annan spelaktivitet i Borås. Min rekommendation är att du kommer förbi spelföreningen Armagedon och lär känna lite folk. Många rollspels grupper använder de lokalerna och har lärt känna varandra genom den föreningen.

Armagedon har även en hemsida samt ett forum. Men det bästa är att besöka lokalen några gånger och lära känna lite folk.

Lokalen är bara öppen när någon av de medlemmar som tillitats en nyckel är där, men då de är bland de aktivare så är det nästan varje dag i veckan. Jag rekommenderar annars Torsdagar då det -främst- spelas brädspel som en bra dag att komma förbi.

Det kan vara rätt svårt att bara komma in i en rollspelsgrupp direkt utan man kan behöva vänta några månader innan flera andra också vill börja spela, många av grupperna spelar nämligen långtgående kampanjer och låter inte folk hoppa in mitt på hur som helst. Jag tror dock att Henrik har en grupp som söker en till spelare, du kan finna dem på forumet, tror deras tråd innehåller "söker 1 spelare till" eller något sådant. Dock så är det aldrig fel att lära känna lite folk och kanske kolla vilka andra det är som inte spelar just nu men vill börja spela, istället för att huvudet före kasta sig in i första bästa grupp.

Men gör som du vill. Och vill du besöka lokalen en annan dag så kan jag säkert komma förbi och låsa upp och visa dig runt. Jag har lokalnyckel. Jag brukar även kallas Lallo irl.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Adressen som även stod på hemsidan är Katrinedalsgatan 15. Det är typ 2 våningar ovanför bowlinghallen och man går in på baksidan, finns även parkeringar där. Det sitter en stor skylt med "Armagedon" ovanför dörren.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Herr Arntsen said:
Torsdag it is!
Folk samlas för att spela brädspel kl. 18:00. Men om du vill vara där tidigare så ska nog det vara möjligt. Jag vet inte hur många det är som spelar nu på sommaren och hur många som åker bort, men jag och Peter borde i alla fall vara där.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Tidigare än 18 blir det troligen inte, jag jobbar ute i Tranemo så det är nog ganska precis att jag hinner till dess.

Jag hittade adressen strax efter jag skrev :gremtongue:
 
Top