Nekromanti Hallå!

Bombadil

Veteran
Joined
26 Sep 2015
Messages
3
Tjena!

Jag heter Tobias Gilbertsson, jag är 23 år och nyligen blev rollspel en hobby för mig. Jag är intresserad av att hitta en grupp att spela med antingen på skype eller här i Göteborgs trakterna. Lirar gärna brädspel eller annat kul. Vore riktigt trevligt att träffa några som delar mina intressen. Har alltid varit väldigt intresserad av Fantasy och håller på att skriva ett par böcker.

Hej allihop, jag hoppas att vi ska ha det trevligt.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Välkommen till forumet!

Jag bor i Skåne tyvärr så jag är ganska så långt borta!
Vilka rollspel är det du gillar specifikt? Vi har flera under-forum här för olika typer av rollspel och det finns ett gäng nördar som gillar att prata om allt mellan himmel och jord när det gäller rollspel.

Om du gillar fantasy skulle jag rekommendera att kika in på Eon, Järnringen, Fantasy! och klassikern D&D.

Jag kan dessutom ge insider-infon att utvecklaren av både Eon och Fantasy! hänger på det här forumet med jämna mellanrum.
Lycka till!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,790
Location
Göteborg
Hej, Tobias! Vi är ett gäng som brukar spela ungefär en gång i veckan i Gårda. På sistone har det blivit något mer sällan, då många av oss spelar en kampanj vid sidan av och den som är huvudarrangör är rätt upptagen för tillfället, men åtminstone varannan vecka blir det. Vi spelar drop-in och därför bara enkvällsspel, så det går jättebra att dyka upp en gång och prova på och se om man gillar det. Vi har ännu inte satt ett datum för nästa spelkväll, men det är väl inte omöjligt att det blir till veckan. Det finns en Facebook-grupp man kan gå med i om man vill hålla koll på spelkvällarna.

Vi spelar framförallt såkallade "indie"-rollspel, som tenderar att fokusera mer på historieberättande och drama än på levlande eller problemlösande. Om du är intresserad av att prova på kan jag höra av mig när vi satt nästa tid, eller så kan du ansluta dig till Facebook-gruppen "Rollspel i Gårda" och vara med och ha egna åsikter. :)
 

Bombadil

Veteran
Joined
26 Sep 2015
Messages
3
Hej!

Tack för de snabba svaren! Än har jag bara spelat D&D 5e och warhammer fantasy. Jag är intresserad av att testa så mycket som möjligt.

Jag provar gärna någon kväll. Skulle tycka det var kul att träffa nytt folk och prova på nya grejer. Anslöt mig till Facebook gruppen. Har rätt så fritt schema just nu så om det är möjligt är jag gärna med i veckan. =)
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Välkommen till Nyarollspel.nu och hoppas att du kommer finna användning med forumet. Om du vill spela fantasy så har riotminds gett ut drakar och demoner gratis på deras hemsida som en pdf ???? jag spelar gärna via Skype men jag är nog för liten för dig. Jag är bara 12 år ????
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Välkommen till hobbyn och forumet!

Om du inte hittar någon att spela med här så finns "Rollspel - Göteborg" på Facebook.

Jag är själv från Göteborg men har redan svårt att få tiden att gå ihop till de två kampanjer jag spelar.

Hoppas du hittar någon att lira med!
 

Bombadil

Veteran
Joined
26 Sep 2015
Messages
3
Tack!

Ska ta en titt på drakar och demoner! Gick med i Rollspel göteborgs gruppen. Alltid kul att finna likasinnade.
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Trollkalle;n119230 said:
Välkommen till Nyarollspel.nu och hoppas att du kommer finna användning med forumet. Om du vill spela fantasy så har riotminds gett ut drakar och demoner gratis på deras hemsida som en pdf ???? jag spelar gärna via Skype men jag är nog för liten för dig. Jag är bara 12 år ????
Here it is
 
Top