Presentation Hallå och god jul!

Rithe

En gång en spelledare; alltid en spelledare.
Joined
23 Dec 2020
Messages
7
Location
Uppsala
Halloj allihop!

Mitt namn är Rickard och jag är i 20-års åldern. Jag kommer starkt ihåg den första gången jag någonsin spelade rollspel; det var hemskt. Vi kunde inte reglerna, min grupp var seriöst omogna för sin ålder och vi alla var "den där killen". Men min passion för allt som har med rollspel att göra slocknade aldrig.

Min rollspelsbakgrund består överväldigande av RiotMinds produkter, de olika upplagorna av Drakar och Demoner och Götterdämmerung. Men på senare tid har det även spelats en hel del rollspel från jänkarland, specifikt Dungeons and Dragons, Edge of the Empire, osv.

Anledningen varför jag är här är för att följa och deltag i diskussionerna här på forumet, samt att dela min passion med likasinnade, då min vänkrets innehåller endast ett fåtal rollspelsintresserade. Jag är även intresserad av att hitta nya grupper att spela med och spelleda för.

Tack för mig!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Välkommen till forumet! Hoppas att du kommer att trivas. Det här är ett forum med ganska lång historia och mycket termer och liknande, så det kan vara lite svårt att liksom komma in och hänga med i vad som sägs ibland, men alla är väldigt hjälpsamma, så dyk gärna in i trådar och var inte rädd för att ställa ”dumma frågor”.

En trevlig sak med pandemin är att rollspelandet över nätet har fått sig en skjuts, så om du har svårt att finna spelare lokalt kan det vara värt att pröva. Jag blev själv förvånad över att jag inte tyckte att det var så illa som jag förväntat mig. Vi spelar till exempel spelledarlös friform i Hantverksklubben varannan lördag, där alla är välkommna att titta förbi.
 

Rithe

En gång en spelledare; alltid en spelledare.
Joined
23 Dec 2020
Messages
7
Location
Uppsala
Välkommen till forumet! Hoppas att du kommer att trivas. Det här är ett forum med ganska lång historia och mycket termer och liknande, så det kan vara lite svårt att liksom komma in och hänga med i vad som sägs ibland, men alla är väldigt hjälpsamma, så dyk gärna in i trådar och var inte rädd för att ställa ”dumma frågor”.

En trevlig sak med pandemin är att rollspelandet över nätet har fått sig en skjuts, så om du har svårt att finna spelare lokalt kan det vara värt att pröva. Jag blev själv förvånad över att jag inte tyckte att det var så illa som jag förväntat mig. Vi spelar till exempel spelledarlös friform i Hantverksklubben varannan lördag, där alla är välkommna att titta förbi.
Tack, jag uppskattar't! Jag ska tag mig en titt.
 
Top