Nekromanti Hallå igen

Joined
27 May 2014
Messages
90
Då hobbyn har lyckats gripa tag i mig igen så kanske det är på sin plats att presentera sig på den senaste inkarnationen av rollspel.nu

Jag heter Ludde, är 30 år och började nog med rollspel för en 16 år sedan ungefär. När jag började så var det mest Eon, Call of Cthulhu och lite drakar och demoner i Ereb Altor form men också lite andra enstaka exkursioner in i mer obskyra alster. På den tiden spelade jag med folk jag kände i Närke, där min familj har ett sommarställe.

På de senare åren har de kamraterna flyttat och börjat göra annat och för tillfället så är jag i de absolut sista stadierna av att avsluta min utbildning som civilingenjör på KTH. Jag har läst en herrans massa rollspel, varav de senaste favoriterna varit Noir och Svavelvinter men tyvärr har det blivit jävligt lite faktiskt rollspelande de senaste åren. Men när mutant år noll kom hände något fantastiskt. Min upprymdhet över den releasen smittade av sig på flera av mina vänner från KTH och nu har jag faktiskt lyckats dra igång en kampanj i Stockholm som jag hoppas jag och mina vänner kommer köra en hel del av under sommaren.

Överlag gillar jag att läsa, även om det blivit mycket mindre sånt sen jag började på KTH, på senaste tiden har jag bara läst a Song of Ice and Fire en gång om året men hoppas kunna dyka ner i fler böcker när jag tagit examen. Jag gillar också att skriva och hoppas att mutant år noll fortsätter bidra med inspiration och kreativitet både från mig och mina spelare.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
baron Max Durhal;n23600 said:
Men när mutant år noll kom hände något fantastiskt. Min upprymdhet över den releasen smittade av sig på flera av mina vänner från KTH och nu har jag faktiskt lyckats dra igång en kampanj i Stockholm som jag hoppas jag och mina vänner kommer köra en hel del av under sommaren.
Hurra för det, och välkommen!
 
Top