Nekromanti Hallå gossar o gummor! Consaber, karta och riddare

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Jag har funderingar.. de är många och en hel del är helt ointressanta för de flesta människor utom mig. Men idag har jag en fundering som jag kan tänka mig att andra på detta forumet har eller har haft förut.

Finns det en bra karta över grevskapen i Consaber?

Om det inte finns det så skulle jag bli otroligt glad om Krille, med sitt enormt bra kvalitétstänkande, skulle kunna rita en karta över hela Consaber i stil med den som finns i Pendragon :gremwink:

Om han inte känner att han vill göra detta så får väl jag göra det eftersom jag vill ha det, men det vore synd om jag skulle behöva göra det för jag e urkass på att rita kartor.

Anledningen till att jag vill ha en sån här karta e ju såklart att jag har en spelare som precis har slagit fram en riddare med en helt egen förläning som jag tycker det skulle vara ruskigt kul att spelleda, och en bra karta över grevskapen skulle vara grymt bra när man vill veta vem man ska gifta sig med så man får bra hemgift och dylikt.

jaja..
Hade.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Om det inte finns det så skulle jag bli otroligt glad om Krille, med sitt enormt bra kvalitétstänkande, skulle kunna rita en karta över hela Consaber i stil med den som finns i Pendragon"

Sure, babe! För 500 kronor i timmen* så ritar jag kartor åt dig på löpande band!

*Exklusive moms
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Consaber, karta och riddare

Finns det en bra karta över grevskapen i Consaber?
Mm, den bifogas i Consabermodulen. Köpes i närmsta spelbutik. Kartan kan också köpas direkt av Neogames mig veterligen. Skicka dem ett mejl, vettja.

- Ymir, svarar
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
hmm.. ärligt talat... skulle du kunna rita en karta... hur många timmar skulle det ta? vad skulle jag får pröjsa? det hade varit kul att får reda på vad en sån skulle kosta...
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Re: Consaber, karta och riddare

ärligt talat... så detaljerad var inte den kartan... inte så typ nästan varenda bondgård var utritad, eller?

jag har modulen... jag köpte den omedelbumns när den kom ut.... jag har nog tappat bort kartan.... jag hittar den inte nu iaf. kan man köpa lösa kartor från neogames? det vore guld värt...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"ärligt talat... skulle du kunna rita en karta..."

Ärligt talat, nej. Jag har inte tid.

"hur många timmar skulle det ta? vad skulle jag får pröjsa? det hade varit kul att får reda på vad en sån skulle kosta..."

En karta i stil med den i Pendragon? Vild gissning, en arbetsdag eller två.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Consaber, karta och riddare

Vad ska du med varje bondgård till? Är det inte bara så att du vill ha ett exempelgrevskap?
 
Top