wilper
Fast i vinkelvolten.
Den här tråden handlar om hur man får vanliga rollspelare av den sort som föredrar att spela kampanjer i DoD eller EON att våga testa andra spel.
Tidigare har jag mer eller mindre trott att rollspelare är rollspelare. Det kan skilja lite i spelstil, erfarenhet och preferenser, men stort sett så är de trevliga prickar som gillar spel och berättande i någon form.
Men, den senaste tiden har jag försökt få lite "vanliga" rollspelare här i stan att komma och testa mitt senaste projekt. Något som jag misslyckats kapitalt med. Finns det någon som har tips på hur man får sina redan rollspelande bekanta att vidga vyerna och testa ett nytt spel och en ny spelstil?
Nu är jag iofs en urkass försäljare, men många av de jag frågat känner mig sen tidigare, och det har inte varit några problem att få dem att spela tex DoD eller Vampire. Så vad är det som är så skrämmande med spelledarlösa rollspel? Eller rollspel som inte kommer i form av en tjock bok med en ryggsäckslast värt med expansioner och moduler? Eller spel som man hinner spela klart på en kväll?
Tidigare har jag mer eller mindre trott att rollspelare är rollspelare. Det kan skilja lite i spelstil, erfarenhet och preferenser, men stort sett så är de trevliga prickar som gillar spel och berättande i någon form.
Men, den senaste tiden har jag försökt få lite "vanliga" rollspelare här i stan att komma och testa mitt senaste projekt. Något som jag misslyckats kapitalt med. Finns det någon som har tips på hur man får sina redan rollspelande bekanta att vidga vyerna och testa ett nytt spel och en ny spelstil?
Nu är jag iofs en urkass försäljare, men många av de jag frågat känner mig sen tidigare, och det har inte varit några problem att få dem att spela tex DoD eller Vampire. Så vad är det som är så skrämmande med spelledarlösa rollspel? Eller rollspel som inte kommer i form av en tjock bok med en ryggsäckslast värt med expansioner och moduler? Eller spel som man hinner spela klart på en kväll?

) och då bra och tighta indiespel. Jag har sålt in Primetime Adventures till ett gäng figurspelare men vi har svårt att hitta tid. Min reguljära spelgrupp tycker att det är ganska kul och jag kan få dem att prova indiespel till och från. Men helst vill de spela "vanliga rollspel med KP och vapen". Nu brukar jag iofs twista alla spel vi spelar så att det snarare blir "indiespel med KP och vapen" och det funkar utmärkt.