Nekromanti Half-Life 2

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Detta är lite av ett svar till Techno , men eftersom jag inte ville skapa massa OT inlägg i Lamia tråden så startade jag en ny.
Jag har en idé om att starta ett äventyr i Half Life 2 miljö, skulle vilja ha lite synpunkter.
Någonting med ett fängelse blir det iallafall, de lär ta sig dit med polisen, en av spelarna.
RP:
En mer eller mindre galen präst med hagelgevär.
Polis med .357 revolver och handfängsel.
Haschrökande reggae-fan som åker in för olaga narkotikainnehav, har inget vapen med kan till viss gräns använda om han hittar.
Den fjärde spelarens RP har jag inte hittat på än, lastbilschaffis? MC-brud? Förslag?

Och när ammunitionen tar slut så får de väl använda en kofot :gremtongue:
Hela kampanjen torde i övrigt gå ut på att överleva zombieplågan, huruvida de lyckas är upp till dem hur de klantar sig.
Eventuella åsikter sökes.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Hu mitt i natten så det blir bara nått kort. Vill du ha half-life2 känsla så ska det utspelas i Storbrittanien. Där finns mycket av elementen i Half-Life 2 som att staden är uppdelad i murar, the blight med allt möjligt mysko, en diktator som pratar på i sina TV-skärmar hela tiden. Läs 1984, eller det bör nog alla ha gjort, men det kan vara av världe här. Eller du kanske bara var ute efter lite zombieslaktande?
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Givet konceptet Storbritannien skulle du kunna infoga zombieslaktandet genom att exempelvis fånga in Resident Evil idén med ett gigantiskt underjordiskt forskningskomplex i statlig regi som försöker ta fram det perfekta biologiska vapnet, en stridande "soldat" som redan är död! Allt i det goda minnet av diktatorn Kevin St Johns egocentrism och galenskaper!

När rollpersonerna är på plats och allt går åt skogen > ja då har du hela kampanjen färdigdukad och framlagd. Överallt blinkande nödljus, irriterande röstmeddelanden i högtalarsystemen som varnar (ex Aliens), spruckna rutor och vattenfyllda korridorer, hissar som fungerar/inte fungerar, mystiska bäcksvarta schakt, rangliga stegar och här och där några enstaka överlevande vetenskapsmän och svårt sargade säkerhetsvakter.... fan nu blev jag ju sugen på att själv sätta mig ned och spela :gremlaugh:
 

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Vart kommer Zombierna ifrån? :gremconfused:Ja tycker inte om zombier men det gör förmodligen du så.....Jobbar polisen på fängelset eller ska han börja jobba där?Hur får du in dom andra rp i äventyret,sitter dom i fängelset eller?
Jag skulle nog tagit lastbilschaffis om ja fick bestäma :gremlaugh:
Annars så lycka till med äventyret!

MVH Jonas (Techno)
 
Top