#Hagel

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Hej, jag har gjort en liten husregel gällande hagelvapen, då jag inte tycker att #Pointblank passar. Ta en titt och kom gärna med konstruktiv kritik.

"Hagelvapen får #Hagel istället för #Pointblank. Den taggen gör att vapnet får ingen modifikation till att träffa mål i samma zon, men +2 för varje zon längre bort. Bonusen på att träffa blir dock ett avdrag på skadan. Så när träffsäkerheten går upp, går skadan ned.
T.ex. Om ett mål är två zoner bort får anfallaren +4 på att träffa, men -4 på skadan.
Slug tar bort #Frag och #Hagel."

Mvh, Tegman
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Låter som en rimlig regel. Jag tror att vi skippade en hageltagg av utrymmesskäl. Jag vet att vi till och med var nära att behöva stryka hagelvapen helt av samma anledning. #Pointblank blev en medelväg. Din hageltagg ser spontant bra ut!

/Johan, team Neotech
 

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Tack för din feedback :)
Blir kanske att ändra lite på den när den testats. Kanske halvera minuset på skada (då polis och militär använder grovhagel och inte några jaktpatroner) och/eller ge en liten bonus (+2) för anfall i samma zon, men det kanske passar bäst till hagelpistoler då de har mycket kortare pipa.
Jaja, som sagt, får se hur det blir efter lite speltestning.

Mvh, Tegman
 

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Hej igen, efter lite testande med #Hagel, så tyckte jag inte att den passade till hagelpistoler, då de har så mycket kortare pipa. Så jag har gjort en #Hagelpistol också. För de som känner att de har för lite taggar i sitt spel ;)

#Hagelpistol
Fungerar på samma sätt som #Hagel, men bonusen på att träffa börjar redan i samma zon, med +2. Dock inget avdrag på skada i den zonen, men hela träffbonusen dras av från skadan som vanligt i zoner som är utanför. Detta då pipan är rejält kapad på hagelpistoler.
Exempel, i samma zon får anfallaren +2 på att träffa, men inget avdrag på skadan. En zon bort får anfallaren +4 på att träffa, men -4 på skada.
Slug tar bort #Frag och #Hagelpistol, men får #Pointblank.

Hoppas någon får användning av den :)

Mvh, Tegman
 
Top