Nekromanti Hade detta varit ett rollspel hade jag spelat det:

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta


Affischen, som även är min vinnare i kategorin "Bästa filmaffisch 2011", öppnar för frågan vilka andra inspirerande posters som finns. Föreslå din egen favorit!

Det behöver naturligtvis inte vara en affisch från 2011. Motivering med rollspelstematik är en bonus.
 
G

Guest

Guest


... är en av de mer nyskapande retrokloner i den old school-renässans som pågår.
Man spelar olika människor från vår nutid som av oförklarliga skäl krympts ner till till en tjugondels storlek.

I spelet strider man mot ikoniska monster så som "dust rats", "bed bugs", "grodtapirer" och "existentiell ångest".
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Det där var en redigt snygg poster det!

Jag skulle väl vilja spela Paranoia om det var mindre rädsla för datorn och mer som den här postern:



Storuggla, tog inte den med geten
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Storuggla said:
Det där var en redigt snygg poster det!

Jag skulle väl vilja spela Paranoia om det var mindre rädsla för datorn och mer som den här postern:



Storuggla, tog inte den med geten
Kan inte den illustratören göra D&D5?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta


Välkommen till Bunnys värld.

Fångarnas dilemma. Alla är förövare, alla är offer. Till vilket pris kommer frigörelsen? Livet som sardonisk fälla.

Bunnys typ av lek.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Tjohoo. Rolig tråd. Detta är mitt val:



Bilden är ur Bergtrollens nya hem av Jan Lööf. Jag hade Pixi-boken som liten och tilltalades då av "dockskåpigheten" i bilden. Det har jag med mig än idag. Jag älskar till exempel bygga covenant i Ars magica och kartor över gårdar.

Troll & kojor hade varit ett perfekt rollspel för mig när jag var 11.

//erik. tjongel
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,679
Location
Värnhem, Malmö
Jan Lööfs illustrationer är nog delvis skyldiga till min förkärlek för kartor och arkitektur. Den skaparglädjen gör att jag aldrig har begripit mig på de där som anser att kartor är ett hinder för fantasin.

(Inlägget skrivs för övrigt vid ett köksbord där karaktärerna från "Skrot-Nisse" blickar ned på mig från en tavla.)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Lindenius said:
Tjohoo. Rolig tråd. Detta är mitt val:



Bilden är ur Bergtrollens nya hem av Jan Lööf. Jag hade Pixi-boken som liten och tilltalades då av "dockskåpigheten" i bilden. Det har jag med mig än idag. Jag älskar till exempel bygga covenant i Ars magica och kartor över gårdar.

Troll & kojor hade varit ett perfekt rollspel för mig när jag var 11.

//erik. tjongel
Någon skrev en gång att Jan Lööf vore perfekt att illustrera Mutant... Det Mutant skulle jag nog vilja spela =)
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,840
Location
Off grid
Re: Hade detta varit ett rollspel hade jag spelat

Arfert said:
jag vill ha SKROTNISSE the RPG! Det skulle vara awesome.
Måste spelas på västergötska.... "det är TURE BJÖRKMAN som ligger bakom..."
Hur bra som helst!!! :gremgrin:

//EvilSpook

För att inte prata om "Tårtan" eller "Professor Drövel" spelen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
+1

Sen skulle jag vilja se Kapten Sverige som rollspel. Tyvärr lyckas jag inte hitta nån bra bild eller film. Superhjältar i svensk miljö. Yay!
 
Top