Nekromanti hacking svårigheter...

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Tjenare!

kom att tänka på en sak: om man har en Isbrytare av militär kvalitet och ska ta sig in i en lågsäkerhets server, kommer man då in automatiskt eller måste man slå ett slag med en tärning iaf?

Har inte sett att det står att lägsta svårigheten är 1 tärning men, iaf i eon, så finns det ju saker man inte behöver slå för i liknande fall... (har jag för mig, vi slår inte så mycket tärning) =)

Någon som vet?


/Berfa
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Jag är ganska säker på att både eon- och neotech-systemet har som regel att man alltid slår minst en OB-tärning, avsett om man får -Ob3T6 i egentlig svårighet eller inte, osv... men jag kan inte säga att jag är helt säker, jag kan ju bara utgå från vad jag som SL kör med mina spelare :gremsmile:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Svar och annan Hackerfråga

Hade jag varit SL hade jag låtit spelaren slå Ob1T6, utan att fråga regelboken.

Nu till min fråga: Vad är en override? Kan nån förklara?
 

keraii

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
64
Location
San Francisco, CA
Over Ride

I korthet: Något man gör för att stoppa/kompensera för en redan igångsatt handling eller automatisk process.

Exempel: Någon har startat self-destruct sekvensen på labbet. Hacker gör en override på denna sekvens för att stänga av reaktorn innan den blir sprängd.

Exempel 2: Låset i dörren är kopplat till ett larm. Inbrottstjuven gör en override på låset för att lura larmet att allt är OK.

Typ, liksom! :gremlaugh:
 

Hike

Veteran
Joined
11 Sep 2003
Messages
37
Location
Malmö
Det stämmer att man som regel alltid måste slå Ob1T6, även om man skulle ha mer minus... men sen som SL så kan man helt enkelt köra över denna reglen om man känner för det :gremwink:
 
Top