Nekromanti Hacker

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
jag skulle vilja vet av nån som har spelat hacker... vad man har för uppgift i vanliga äventyr (när man springer runt och skjuter) =))
eller kör man enbart med dem i "tråk"kampanjer??

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Jag spelade en hacker i ett helt otroligt roligt äventyr en gång. Jag ingick i en militärgrupp med uppgift att säkra en byggnad som blivit övergiven efter mystiska omständigheter. Bortsett från mina anfall mot byggnadens eget datasystem fick jag även användning för färdigheter som elektronik och mekanik, då det var många saker som var trasiga när vi kom dit.

Vid första anblick kan vissa tycka att det verkar lite tråkigt att spela hacker, själv deltog jag ju aldrig i eldstrider o.d., men jag fick andra uppgifter. Jag tror att det är upp till SL att balansera ett äventyr riktigt så att alla får användning för sina speciella färdigheter och karaktärsdrag.

/Mederian
- som verkligen trivdes med militära isbrytare
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
I MC

Hacker ja! Kan låta tråkigt, men det var det inte när jag körde hacker i MC (Mutant Chronicles). Jag var/är visserligen lite mer action-hacker. D.v.s. mer som en väldigt datorintresserad "hitman" (eller något i den stilen) så man kan vara med i striderna också. Så om du frågar mig så skulle jag säga att det är skoj att vara "hacker". Men det kanske inte är riktigt lika i Neotech (borde ju iofs vara det). Men vad vet väl jag?

Det är ju som sagt så att en renrasig hacker kanske inte passar in överallt. Vad ska väl han göra om det inte finns någon elektronik i närheten? Så viss begränsning innebär det ju att vara hacker. Men när ens färdigheter kommer till användning så är det riktigt skoj.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: I MC

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Det är ju som sagt så att en renrasig hacker kanske inte passar in överallt. Vad ska väl han göra om det inte finns någon elektronik i närheten? Så viss begränsning innebär det ju att vara hacker. Men när ens färdigheter kommer till användning så är det riktigt skoj.
<p><hr></blockquote><p>Håller med till viss del, men å andra sidan, ska man resonera så passar en »renrasig» krigartyp inte in överallt, men när han/hon får skjuta så är det riktigt skoj.
Spelar man väldigt actioninriktat och med mycket strid och inget annat så passar inga andra klasser/yrken/whatever in än tungt actionbetonade, men eftersom få kör ren och pur action non stop så finns det alltid plats för en liten hacker/lärd man-liknande historia... imho, dvs. :)

/Max
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
I MC som sagt... [ot]

...så kör kör vi ju den stora mixen... en är datorexpert, en är en boffertomte och en är en rik knös som inte hinner göra över med sina pengar... Det är faktiskt rätt kul att spela då, eftersom de inte passar in i varandras situationer.
Tex boffertomten i kombination med datorer: "Äsch, jag skjuter sönder skiten"... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 
G

Guest

Guest
Hacker?

näe... sådan finns juh inte i neotech!
men du kan få spela en script-kiddie med något tufft namn som tex. 3l337 Hax0r!

Mvh h[-å]
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Jag gjorde en variant av hacker när jag körde N2 - jag var en operativ hacker med hela min dator inbyggd i kroppen, med tankestyrning och output direkt på näthinnan. Detta gjorde att jag kunde delta i eldstrider med de övriga men när det behövdes täckte de mig medan jag var inne i systemen några rundor - för att öpnna dörrar, spärra hissar, utlösa brandlarm, överbelasta växlar och routers, skicka mysko meddelanden till säkerhetsavdelningen osv.

Med en sådan lösning slipper hackern att sitta med en dator i en skåpbil utanför stridsskådeplatsen.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 
G

Guest

Guest
Varför skulle du inte kunna göra det? men det blir juh bra mkt svårare...

Mvh h[-å]
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Action non-stop

Att köra action non-stop lär ju var ganska jobbigt. Desstuom så får man ju ingen chans att pröva på något annat yrke än "krigare".

Nej lite variation får det allt vara... det är ju bra om man kan kompletera varandra. Då får ju alla sin chans att visa vad han/hon kan.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Hacker (OT, men ändå inte)

Bra att ni tog upp det... Ingen ev er har kanske någon idé till min spelledande polare, som försöker få in en av spelarna, som är hacker, i ett militärt äventyr i Afganistan. Hackern i fråga är nämligen en sådan antisocial typ som bara sitter hemma och knackar framför sin 144' skärm. Ingen som har några idéer.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Klart jag kunde, det tog ju handlingar men hur svårt var det att viljemässigt "klicka på ikonen för att starta programmet" för att göra en 2001-Windows-analogi. Jag kan tänka ut det rätt fort. Att dra igång en "Search file..." görs på nolltid och går i bakgrunden - sökresultaten ligger kvar tills man behöver dem osv osv.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Hacker (OT, men ändå inte)

Nån organisation kanske har fått reda på den ökände (?) hackerns affärer/kunskaper och vill ha med honom (alternativt kidnappar honom) för att han ska hjälpa dom...
Kan det låta rimligt?

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jo men va fan...

...skåpbilen är ju mycket häftigare... hackerns lilla lya liksom... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Kanske.

Egentligen är det ju ändå inte min uppgift direkt att hitta på idéer till SL (iallafall de få ggr jag inte är det), men jag ska ta och ge honom förslaget.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tipsa SL

Varför inte? Det beror ju på vad saken gäller men annars ger vi ofta SL hintar om vad våra rollpersoner kan vara med om. SL väljer vad han vill bli inspirerad av och hur... Ingen risk att man känner igen sig...

Snow
Dead, but still walking around
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
scriptkiddie!

ush.. man får juh stora skälvan när man ser deras namn, "w173W00lF".. snälla, sluta!

det hemskaste är juh att folk verkligen köper detdär med att de blir hackare om de har tuffa namn och kör med elak mjukvara som nån annan skrivit på andra sidan jordklotet =oP

tillochmed neogames har juh gått på det..! ladda ner millitära isbrytare.. varför kollar inte hackarna på kåden som de har i sig, och kopierar den??! vad har hänt med deras hackermentalitet? den finns juh knappast kvar, de flesta hackare bor juh visst i brunei och har ett lyxliv.. de själva proggar inte sina egna progg, de har "tuffa" nick och de KAN INTE ENS PROGRAMMERA!!!

neotech's hackare är inte hackare. de är SCRIPTKIDDIES!!



[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Xi

den första rollpersonen jag spelade till neotech (undantaget de tiotal tråkiga karaktärer man bara spelade en enda gång) var hackern Xi. han kunde både skjuta och hacka.. som jag ser cyberrymden är den ungefär som the matrix i filmen matrix, fast lite mer pixxlig.. kör man med dermatroder så blir det högst verkligt! hmm.. ähh.. det jag vill säga är att man nog kan träna vapen i cyberrymden, och att de flesta ungar som spelar dataspel kanske har blivit bättre på att sikta och kriga med pistoler.. ok, antagligen är deras dataspelskrig inte riktigt så verklighetstrogna som verkligheten, men jag tror fortfarande att efter ett par veckors idoget, oavbrutet VR-quake faktiskt blir bra på vanliga vapen oxå..! militärer använder juh dataspel idag för att träna sina kommandosoldater.. jag tror vi har haft denhär diskutionen uppe förr [color:red]=oP</font color=red> hursomhellst, Xi fick i alla fall färdighetsnivå 10 i pistol, inriktat på nintendopistol från början [color:red]=oP</font color=red> sen efter ett par spelmöten ökade han på den nivån själv.. och NEJ! man måste inte vara tråkig och sitta i en van när de andra gör grovjobbet (även om sånnt KAN vara kul OM man är så nerskruvad i datorträsket som jag är =o), det är faktiskt helt upp till spelledaren.. om han/hon tycker att hackare är tuffa men är hiskeligt svåra att få med i sin kampanj (jag har varit med om att spelledare hackat ner på vissa av mina spelare för att de TROR att de är dåliga och misslyckade, bara för att de inte har extremhöga värden i krigsfärdigheter!) då kan det bli mycket tristare att spela hacker än om spelledaren kanske vet nått om datorer (IRL), gillar hackare osv.. att spela hacker är lika skoj som spelledaren gör det till.. man KAN vara världens tråkigaste nörd, och man KAN vara världen tuffaste cyberphreak..

---> home.swipnet.se/smaffy <--- (läs novellerna)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top