Nekromanti Héave drakars FÖR i luften på en dag

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Ok, när man marscherar så går man 2km/h(har jag för mig att det stog så i regelboken). Men om man är en molnryttare. Hur fort färdas man i luften då i km/h?
 

Ragathol

Veteran
Joined
4 Feb 2003
Messages
19
Location
Malmö
2km/h är 0.55m/s vilket är rätt sakta...

Detr står lite om Dumdraken i modulen Alver, men som vanligt måste man köpa en slutsåld modul för att få reda på någon som helst information som t.ex. STY, RÖR, FÖR...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Detr står lite om Dumdraken i modulen Alver, men som vanligt måste man köpa en slutsåld modul för att få reda på någon som helst information som t.ex. STY, RÖR, FÖR... "

Näpp. Värden för heavé står nämligen inte i Alver, utan här.
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Näpp. Värden för heavé står nämligen inte i Alver, utan här.

Ja just det f*n. Den sidan glömde jag bort. Då är det bara o göra om m/r till km/h eller????
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jo, men tänk på att du antagligen behöver pauser och inte kan "glida" lika intensivt hela tiden. Så för enkelhetens skull hade jag sagt "ungefär dubbelt så långt som vanlig ritt, per dag". Och så orkar säkert inte draken bära lika mycket som en häst heller, det är säkert jobbigare att flyga än att trava.
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
det är säkert jobbigare att flyga än att trava

Det står på neogames hemsida att de kan flyga längre och snabbare och ta mer last för att de använder vingarna som ett slags segel
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Det står på neogames hemsida att de kan flyga längre och snabbare och ta mer last för att de använder vingarna som ett slags segel"

...i förhållande till vad de borde kunna ta givet deras vingyta och muskulatur. Inte i förhållande till en häst.

Se det så här: för att flyga räcker det inte med att bara segla. Du behöver en vingyta också. Det gör att du måste hålla armarna utsträckta, och vingmusklerna ska hålla uppe din kroppsvikt. Sträck ut armarna rakt ut och se hur mycket längre du orkar hålla dem så i förhållande till hur länge du kan stå upp. Häng på en vikt på 40 kg i varje arm och gör om övningen.
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Å andra sidan...

...är det vingarna som bär upp vikten. En mer passande liknelse vore nog att hänga i gymnastikringar med armarna uträckta...

/Cernael san
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Å andra sidan...

"...är det vingarna som bär upp vikten. En mer passande liknelse vore nog att hänga i gymnastikringar med armarna uträckta..."

...och du menar att det är lättare? :gremwink:
 
Top