Nekromanti Hårt, kort "äventyrs"uppslag

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
En magiker/schaman tar tillbaka några själar från andeplanet och sätter in de i sina gamla kroppar för att han vill att de ska göra något för honom.

Själarna är förstås en valfri död rollperson per spelare, som de tyckte mycket om eller nåt. Valfritt, liksom.

Har tänkt på det här ett tag. Egentligen... varför inte? Det ger anledning till en Jargisk häxjägare, en sabrisk magiker och en dum trukh från Takalorr (för att nämna några exempel) att äventyra tillsammans. Dessutom får spelarna tillbaka sin gamla döda karaktärer och blir lyckliga över det.

Ett problem kan dock vara om man inte har sparat formuläret med "statsen"... men det går ju att "höfta fram" vad som helst egentligen.

Bara nåt jag kom på sådär helt plötsligt...
 

Saruman

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
47
Location
Stockholm, Sverige
låter bra...

...men jag tror det skulle vara lite svårt att spela med de karaktärer du använt i exemplet...om man ska rollspela alltså, jag tror att mer tid skulle gå åt till att motverka varandra än att "klara" äventyret.

men i övrigt en mycket bra idé.

risken finns ju att kroppen e lite "halv-paj" om man säger så.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Blir det inte lite defekter på rollpersonerna då? Typ att de har lite trixigt att ställa upp i skönhetstävlingar mm. Så statsen får väll lite ner modifierade.

Vad jag fattar det som är typ zombies fast med eget tänkande
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Påminner om en grej jag körde medans jag fortfarande spelade Eon: http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...amp;o=&vc=1

Orkade inte beskriva mer än så den gången, men jag kanske kan gå in mer på detalj. Om jag orkar. Men jag tycker alltså att det är en bra idé.

(Fan va coolt att jag är den enda som använt ordet "säckväv" en enda gång på Eonforumet.. Oops, nu gjorde jag det igen!)
 

Fred

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
50
Location
Kunsbacka
Re: låter bra...

Inte ifall den där shamanen har makt över dom att utföra saker för honom, då måste de sammarbeta.
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Varning

Meddelande från Belion: Glädjedödaren
Jag måste informera er om att det inte är roligt att få tillbaka en död karaktär... det blir liksom inte samma spelglädje. Det förstör. Jag säger bara så här: Det spelar ingen roll hur bra karaktären var eller hur nådig SL är när det gäller attribut och färdigheter. Det blir som sagt inte samma karaktär och därför känns det som att spela en dålig imitation av den förre rollpersonen.

Dessutom går det inte att återvända till sin förra kropp pga. att hjärtat slutat slagit och därför fungerar den inte som den ska (Duh!)...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag är den enda som har använt ordet vattenpolomålvakt på Eon-forumet. Och jag är inte stolt! :gremlaugh:

Jag tycker också att idén låter bra. Funderar på att sno den och spela med mina uttråkade spelare... :gremwink:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Vad menar du med det? Du är väl för sjutton inte den ende som använt "vattenpolomålvakt" på Eon-forumet. Sök igen!

Nå, jag kan i alla fall stolt hävda att jag är ensam om att ha använt ordet "Hornhinna" på alla utom fyra forum (närmare bestämt Rollspel.nu, Rollspel, Eon och NeoTech).
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
HAHAHA!!

Nae, någon mer *blänger på Dnalor* har ju skrivit det nyligen... *gruffar* :gremwink:
Jaja, vi får väl dela på den ärofyllda titeln... :gremlaugh:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Varning

Dessutom går det inte att återvända till sin förra kropp pga. att hjärtat slutat slagit och därför fungerar den inte som den ska (Duh!)...
Då måste en biomantiker läka kroppen. Vilket gör att kroppa älde än några dagar inte är särskilt lätta att få till liv igen.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Varning

Nä men jag tänkte mer på ett litet "undantagsfall" (d.v.s. reglerna går tillfälligt ned i soptunnan). Eventuellt kan kanske någon gudom föra rollpersonerna tillbaka till liv, och då slipper man fundera över regeltekniska hinder. Då borde man i och för sig tänka på vad själva guden tjänar på det...

Men jag vet inte, det kanske inte var en så bra idé från början. Kanske som "engångsäventyr"? Om det inte är något bra på TV? :gremwink:
 
Top