Nekromanti Hårdrockare = Knarkare?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag är en så kallad hårdrockare. Jag lyssnar på mina band, drar på mina konserter, har mina livsstil, min typiska klädstil och mitt långa hår. Är jag då en knarkare?

Fick just höra om att det går rykten om mig och mina polare att vi är knarkare, och jag har hört andra "hårdrockare" och liknande med samma rykten och problem. Saken är den att varken jag och mina polare brukar narkotika, har aldrig gjort, och kommer inte att göra. Men enligt folk är vi pundare.

Är det just skinnjackan, det långa håret, ofta de svarta kläderna och det som gör en till knarkare?
Det är jävligt orättvist om man inte är pundare, hade vi varit det hade vi ju inte tagit illa vid oss - för då hade det varit sanningen. Men dessa rykten är ju ren och skär lögn, och ganska jobbiga att handskas med, det är inte så roligt precis...

Är det någon här som ärligt kan säga att den ofta tolkar långhårigt folk med skinnpaj och så för knarkare?
I så fall, varför? Vad grundar man det hela på?
Kanske grundar man det på många artister, typ Black Sabbath - men säg någon rocknisse under slutet av 60 och under 70-talet som inte pundande eller något sådant...

Men vad fan! - Man skall inte dömma boken efter omslaget, jag tycker man borde känna personer och ha fakta innan man börjar sätta olika stämplar på dem...

Någon som kan göra något intressant uttalande till detta?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Hårdrockare är alkisar

Svenska hårdrockare är ju lönnfeta öldrickare. Vem har hört talas om en hårdrockare på E, liksom? Fatta va sjukt det skulle vara: "Åh, känn på lädret... alltså, KÄNN på det... ahhh..."

Nej, hårdrock och knark går inte ihop i mitt huvud. Däremot:

Rejvare: E och LSD och annat kärleksknark.
Rastas och skins: Gräs och ibland hasch.
Kändisar: Kokain.
Popungar: Zoloft.
Pundare: Heroin.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Man löser helt enkelt problemmet genom att endast umgås med hårdrockare och folk som man kännt hyffsat länge och som inte under några som helst omständigheter skulle börja sprida rykten om en...
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Nej men inte alls...

Det är ganska synd och skam när en subkultur får en oförtjänad(?) stämpel. Själv klarar jag mig ganska bra. Jag är metalist, som jag kallar det, och jag har mestadels svarta kläder. Jag bär under vintrarna en läderrock. Jag har långt hår och skägg. Jag har varit med om att attityden mot mig endast har kommit fram då jag söker jobb, och då inte ens alltid.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Höhöhö

"Jag är en så kallad hårdrockare. Jag lyssnar på mina band, drar på mina konserter, har mina livsstil, min typiska klädstil och mitt långa hår. Är jag då en knarkare?"

Jag läste "drar på mina korsetter". Då blev det hela roligare :gremgrin:


Storuggla, rockers är harmlösa
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Hårdrockare är alkisar

Rastas och skins: Gräs och ibland hasch.
Nä, ööööh, alla skins jag känt (läs: två) skulle aldrig använt nån annan drog än hederlig svensk sprit. Det är ju bara wussies, blattar och fruntimmer som röker på.

Erik, oinsatt
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Hårdrockare är alkisar

Inte nazi-skins. Såna skins känner jag inga, så jag vet inte vad de gör för kicks. Åker tunnelbana och ropar, tror jag.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Hårdrockare är alkisar

"Inte nazi-skins. Såna skins känner jag inga, så jag vet inte vad de gör för kicks. Åker tunnelbana och ropar, tror jag."

Typ. Och dricker öl, gärna i kombo med ovan nämnda aktiviteter.


Storuggla, och hur var det här då?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Nej men inte alls...

Man kan väl kalla mig för metalist också egentligen. Är ju inte renrasig hårdrockare precis, insnöad på sjuttiotal och bara bluesbaserade grejer i Sabbath, Deep Purple stuk etc.
Gillar gammal hårdrock, men är väldigt kräsen på den punkten.

Mina favoritgenrer - det jag lyssnar mest på är väl Black och Döds, helst Black - och norsk till på köpet, det skall vara oldschool är eller av väldigt god kvalitet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Hårdrock =

Det är grejer det, the drinks of Rock N' Roll - mian favoritvaror då det kommer till att part'a faktiskt... Om inte annat Sweden Rock Festival champanj ungefär - Bärs och Jack Daniells! :gremgrin:
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Skinhead pon drugs!

De klassiska skinsen (och Mods) inna deh ol' Ingland brukade poppa piller och liknande droger av den hemska sorten. Klassikern var att de köpte en öl (var ofta krav på minst en köpt bira) och sedan lät den stå medan de dansade höga på små blå, vita, gula och bruna.

Rasta-aspekten med marijuana och dylikt var inte särskilt populär bland skins då många inte gillade rastafari pga det var för likt hippies och deras one love-filosofi.

Special request to deh working class!
 
G

Guest

Guest
Rakat ut for den attityden ofta pa stan (e ingen san sjalv men ser ut som det), det ar inte kul nar folk sager javla pundare pa sparvagnen etc.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nej... Äntligen någon som vet själv! :gremtongue: Välkommen i gänget.
Nej det är verkligen inte roligt, man borde kunna klä sig som man vill och ha vill vilken hårlängd man nu orkar ha, utan att bli stämplad. Det är speciellt inte så himla roligt eftersom hårdrockare/metallare verkligen ofta klassas som knarkare... Jag menar, hur bra signaler vad det gäller sönderknarkad hjärna sänder egentligen Ozzy ut i "The Osbournes" till alla kyrkliga pellar med sitt satan-musik-snack? Fast egentligen, sådana S K I T-skallar som blandar in satan och besatta demoner på rent allvar i vår musik har jag inte mycket för... hahaha! :gremgrin:
 
Top