Nekromanti Hålla reda på regler under spel

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Harry S;n132988 said:
Nej. Jag tror detaljismen i Western sabbar det hela. För annars hade man kunnat slå mot Intelligens för att avgöra om rollpersonen har 0 eller 1 skott kvar. Men det blir konstigt när stridsreglerna är så detaljerade att ett skott bara "försvunnit" på nolltid.
Finns det inga "magasin" att köpa?

Tänker på det där leksakstuggummit som kommer i en magasinsliknande plastgrej. Kan väl laddas med 6 eller 10 eller 12 godisar eller hur många ditt vapen nu har.

Ät en godis för varje skott du skjuter, och försöker du äta en godis när det är tomt, spenderar du rundan med att klicka.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
CapnZapp;n165968 said:
Finns det inga "magasin" att köpa?

Tänker på det där leksakstuggummit som kommer i en magasinsliknande plastgrej. Kan väl laddas med 6 eller 10 eller 12 godisar eller hur många ditt vapen nu har.

Ät en godis för varje skott du skjuter, och försöker du äta en godis när det är tomt, spenderar du rundan med att klicka.
Ett 6-pack öl funkar lika bra! :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
CapnZapp;n165966 said:
Chromecast - så kan teven visa vad din dator eller telefon visar
Fast bara från vissa appar samt webbläsaren. HDMI-kabel har fortfarande flera viktiga fördelar
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,149
Location
Lund
Peter;n166145 said:
Fast bara från vissa appar samt webbläsaren. HDMI-kabel har fortfarande flera viktiga fördelar
Finns skärmspegling i senaste versionerna av Chromecast (dock i beta iirc). Så då bör man rimligen kunna visa vad som helst sen kan upplösning mellan skärm och tv spela en spratt så klart...

Cog.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Tror det blir billigare med en HDMI-kabel om inte annat? Under 100-lappen för 5m om man inte absolut måste ha en ljusblå.
Som Netflix-spelare (och lite Fallout!) blev det en PS4, så tvek om Chromecast skulle bidra med så mkt mer än bara skärmspegling. Dessutom har jag gjort bort mig och gått över till iPhone.

När jag tänker till så har jag ju iofs en äldre laptop kopplad till tv:n som mediespelare, startar jag ett Skype-möte med mig själv så kan jag ju dela exakt det jag vill på skärmen utan att spelarna kan se övriga program.
 
Top