Nekromanti Häxjägare

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Magikerns handbok, har jag för mig. Jag har inte boken här men jag är ganska säker på det. Det låter ju rimligt, liksom.


/Dimfrost
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Nopey-dopey, boyo. Jag har den här, och det är inte i den. (Det är inte i Alver heller, om någon nu trodde det.) Kan det vara T&L?

/Feliath - En :tekopp: om dagen håller doktorn borta
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Jag ha för mig att det ska finnas ett sånt yrke i en gammal Sinkadus , men jag kommer inte ihåg vilket nummer.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Nopey-dopey, boyo. Jag har den här, och det är inte i den. (Det är inte i Alver heller, om någon nu trodde det.) Kan det vara T&L?

En snabbtitt i TjuvarOchLönnmördare gav ingenting. Ärligt talat så känner jag inte igen att jag läst om Häxjägare någonstans... Vilket kan betyda 3 saker:
1) Det finns inte beskrivet någonstans.
2) Det finns beskrivet någonstans, jag har läst det och förträngt det (skulle inte förvåna mig ett dugg...).
3) Det finns beskrivet någonstans, och detta någonstans har jag aldrig läst.

Om 3:an råkar vara sann kan man kanske kika i "Kaos Väktare", "Ivanhoe", "Kopparhavets Kapare" eller nåt, för dem har jag inte läst. :gremgrin:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Eftersom yrket inte finns beskrivet i Magikerns handbok tror jag inte att det finns beskrivet någonstans till DoD4. Däremot finns yrket häxjägare i Magi i Chronopia, så det var nog det jag blandade ihop det med. Fast jag hade verkligen för mig att det fanns en häxjägare som inte var kunnig i magi någonstans...


/Dimfrost
 

WhitePaladin

Veteran
Joined
25 May 2003
Messages
103
Location
Malmö
Häxjägare i Sinkadus # 22

Efter mycket letande i gamla Sinkadössar hittade jag artikeln som innehöll Häxjägare. Det är ett tillägg till modulen Monturerna.
Tänk bar på att häxjägare inte får lära sig karate (asg)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Re: Häxjägare i Sinkadus # 22

Ja, det har du rätt i. Nu när du säger det kommer jag ihåg artikeln. Kul att få reda på att jag inte bara inbillade mig, för jag brukar ha koll på sådana saker. :gremsmile: I och för sig är ju Monturerna till EDD (därav omnämnandet av Karate istället för Stridskonster) men ändå.


/Dimfrost
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
hmm okej har för mig att jag har läst det någon stanns men då är det la bara jag som yrar som vanligt då
 

WhitePaladin

Veteran
Joined
25 May 2003
Messages
103
Location
Malmö
Re: Häxjägare i Sinkadus # 22

Jag har den, men jag lämnar den inte ifrån mig :)

Men jag kanske kan skriva ner yrket åt dig nånstans, om det inte bryter mot copyrighten?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Re: Häxjägare i Sinkadus # 22

Jag tror knappast någon kan klaga, men ta det via PM för säkerhets skull. Det är snyggast så.


/Dimfrost
 
Top