Nekromanti Hästars utmattning???

Ottar

Veteran
Joined
28 Nov 2002
Messages
39
Location
Hudiksvall
Jag har inte monster & varelser och det dröjer så lång tid innan bruksdjur & tamboskap (eller vad den nu hette?) kommer.

Kan någon vara så vänlig och tala om eller berätta var man kan få reda på hur många utmattnings kolumner ridhästar, packhästar och draghästar har?

Hoppas det inte strider mot någon copywrigth (hoppas det stavas så) eller något liknande.

//Ottar "den kraftige"
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
ang. Copywright...

Med tanke på tidigare diskussion om odödas varande/icke varande i Mundana så kan undertecknad berätta att han enbart använder CopyWrighten, som faktiskt känns som den är skapt enbart för Mundana...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Angående Copyright

(besserwisser)
Det stavas copyright betyder ungefär kopieringsrätt (copy = copierings, right=rätt), och heter på svenska upphovsrätt.
(/besserwisser) :gremgrin:


Nog om det. Tyvärr så är jag rädd att det strider mot upphovsrätten att lägga upp neogames material på nätet i syfte av att bara sprida materialet som sådant.

Däremot så kan jag väl säga att dom har mer än en vältränad människa, och max på utmattning är 10. Så du har ungefär 3 siffror att välja mellan. 8,9,10. Alla är trovärdiga, och en vältränad häst har naturligtvis mer i utmattning än en mindre vältränad.

Dra till med någon siffra så kommer det säkert funka fin fint ska du ser :gremsmile:

Är det någon specifik situation det handlar om eller?

/Naug
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Re: Gillar inte max 10 uk...

Drakar har ju 20 utmattningskolumner.
Däremot finns inget mellan efter 10 innan man når 20.

// Matt
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Gillar inte max 10 uk...

... och 20 skadekolumner...

Hur som helst så är det mystiskt att det blir ett så stort hopp, men jag antar att det är för att man ska begränsa antalet utmattningskolumner på en karaktär till 10 för att inte vara i behov av specialutformade formulär.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Onödigt med max ja...

Risken att man får 11+ rader e ju inte direkt överhängande (läs dvärg med mkt fys/mentala egenskaper alt. fusk)... så varför inte låta den som får 11 rader plus behålla dem...

kan köpa det där med formuläret, men kryssar folk verkligen i de där rutorna, jag gör det inte, skriver ned dyl på papper a part för att inte förstöra formulär...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Onödigt med max ja...

<p align="justify">"Risken att man får 11+ rader e ju inte direkt överhängande"...

Så fort man gör en Ghordvärg och använder place-metoden på attribut? :gremwink:

..."men kryssar folk verkligen i de där rutorna"...

Jag gör det.

Det är helt enkelt enklast att begränsa det till 10 och låta höjd tålighet och vilja (när man slår mot dem) representera de uteblivna kolumnerna (utöver 10).

Men grundtanken var den att såna där jättestora maskar (som ett exempel, jättebläckfiskarna är också ett exempel), vad de nu heter - gruvbestar eller nåt sånt, borde ha ett mellanting av drakar (20) och troll (9), typ 14-15. 17-18 för fiskarna. Men i ärlighetens namn så kan det inte spela mindre roll, så skit samma :gremgrin:.</p>
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Onödigt med max ja...

Det är helt enkelt enklast att begränsa det till 10 och låta höjd tålighet och vilja (när man slår mot dem) representera de uteblivna kolumnerna (utöver 10).

det var den första bra ide jag fått från det här Forumet... höjer du med ett per rad då?
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Onödigt med max ja...

"det var den första bra ide jag fått från det här Forumet... höjer du med ett per rad då?"

Det var inte så jag tänkte... :gremcrazy:

Jag tänkte helt enkelt att man struntar i det. När man får utmattning ska man ju i vissa fall slå mot tål eller vil, och den enda skillnaden när man har nått 10 kolumner är att antalet kolumner inte utökas, utan bara att tål och vil höjs precis som vanligt.

:gremlaugh:
 

Ottar

Veteran
Joined
28 Nov 2002
Messages
39
Location
Hudiksvall
Re: Angående Copyright

Tackar för svaret!
Jag får väl gissa att en draghäst och pack häst kanske har 8 UK Och en ridhäst 9 UK och en stridshäst 10 UK

jag skulle bar vilja kunna beräkna hur mycket utmatning hästar får i från en längre ritt (hur snabbt förflyttar man sig med en packhäst föresten?)
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jag skulle nog snarare säga

Ridhäst runt åtta, Draghäst, Packhäst och Stridshäst 9-10. Men detta är bara min tolkning.

Mvh Victor Palm...

...Som blir :gremmad: av att se allt OT:ande på forumet.
 
Top