Nekromanti Hästar

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Hola!

Det beskrivs ett antal olika hästraser i M&V och min fråga är om det finns beskrivet nånstans vilken hästras som hör hemma var?

Jag har lyckats klura ut 2 eller 3 då dessa är tämligen uppenbara.

Hade.
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Står en bit efter de attributbonus som vissa raser får.
Det är i alla fall vad jag kommer ihåg.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Alvhäst(tomon): Endast i alvkontrolerade områden, framför allt Sunari och Alarinn

Vildhäst:Finns på många håll i mundana, främst i fira vildmarkområden där den kan ströva fritt å färdas stora sträckor.

Ponny:Vanliga i nästan hela mundana, och om dvärgar nu får för sig å rida så e det en ponny som gäller, även misslor nyttjar ponnys

Nordlandshäst:Vanlig norr om Acharina och Rhung-alari området. Även i bergiga och allmänt kalla områden finns den. kragg nyttjar denne.

Stridshäst:Avlas fram på många håll i mundana. e dyra så nästan bara adelsmän har sådana.

Packhäst:Andväns mest i bergiga och allmänt otillgängliga områden, men är vanlig i hela mundana.

Draghäst:Finns i hela mundana, nästan varje gård har nån eller så.

Ridhäst:Finns i hela mundana.

Sen finns de andra också
baton från grevedömet baton i consaber.
Caserier som jag tror kommer från caeserion
Damarisk Bergponny som nog kommer från damarien
Drunokspringare från drunok
Kamoriansk vildhäst från kamorien
Kragghäst från kraggbergen
Megrahäst -vet ej
momolisk vildhäst från momolan
Nadisk stridshäst från nada gissar jag
Nieing häst -ingen anning
Randarrisk stridshäst -osäker
Raunländare- där man hittar raunlänningar
sardisk dragare -ingen anning
soldier - soldarn va??
Thalaskiskt fullblod: thalanmur
Tomon Alari: en alvhäst från alarinn
Tomon Sunariye: en alvhäst från sunari
västmarkare: från västmark
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Megarahästen och det randarriska fullblodet kommer från städerna som just heter Megara och Randarro, och ligger i det jargiska kejsardömet.
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
En níeing lär komma från området kring floden Níe, som skiljer Alarinn från Tokon. Det har i alla fall jag haft för mig.
 

Hanoi

Veteran
Joined
5 Jan 2003
Messages
79
Location
Lidingö
apropå hästar,

jag vet att det här kommer låta snålt, men kan någon vara jätte snäll och lägga upp lite värden på några typiska hästar (gärna sabrisk och den där alvhästen). anledningen till att jag inte köper M&V är inte att jag inte har råd, utan att jag inte vill förstöra min bild av mundana med en massa hyggelmonster och vad annat flum det är med i den modulen.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Allt detta gnäll på M&V...!

Nåja, vet inte vad neogames gubbarna säger om att ge bort de hur som helst, men kan endå inte hjälpa just nu, sitter i skolan. Men en annan sak, M&V är inte så fruktansvärt dålig som alla säger, och vad är det egentligen för fel på hyggelmonster?? Dom e ju heta! Och inte för inte, i min grupp är det så gott som aldrig vi möter monster o dy, endå tycker jag inte att den känns onödig å ha! Och om du nu dissar alla monster i den trots allt, skit i dem, du har ju fått en het kapitel om troll(underbart!!) och dessutom alla tänk bara värden för alla tänkbara riddjur m.m.
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Re: Allt detta gnäll på M&V...!

M&V är inte så fruktansvärt dålig som alla säger

Inte?
Kapitlet om bruksdjur är inte alltför dåligt, men det är å andra sidan inte alls bra. Monsterkapitlet gillar jag inte alls, trollkapitlet är väldigt bra men är å andra sidan en av de få sakerna som jag tycker är bra med boken. Ett av de största felen är bilderna, som i de flesta fall (trollkapitlet är det stora undantaget) är ruggigt dåliga.
Även om det kan hända att jag använder boken så skulle det oftast gå lika bra om man kom på monstrerna själva med några undantag (troll, t ex).
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Man tackar, både dig och herr King Kromm.

Jag överdrev väl lite i min första postning, men eftersom jag inte hade boken i närheten som kom jag inte på mer än typ 3. Det var väl ungeför dom 4 -6 som King Kromm inte lyckades lista ut som jag ochså hade misslyckats med.. hmm.. nåja man tackar för hjälpen.

Och sen skulle jag vilja tilllägga (jag skriver det här men det borde kanske vara ett svar på en av di andra trådarna) att M och V inte alls e taskig, det e en riktigt bra bok. enligt min mening :gremwink:
 
Top