Här ligger nog dom flesta av oss i lä 😮

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Själva spelet och den dryge självgode amerikanen som är lekfarbror för spelet kan man ju tycka vad man vill om men imponerande att han lyckats hålla igång en kampanj i 40 års tid när många sl jag spelat med blir utbrända efter ett halvår.
Tycker han verkar fantastisk. Bra att kunna bolla karriär och familjeliv med sånt über SLande.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Tycker han verkar fantastisk. Bra att kunna bolla karriär och familjeliv med sånt über SLande.
Helt klart imponerande att kunna hålla liv i en så massiv kampanj i 40års tid , big up på den , dock framstår han personlighetsmässigt som lite för amerikansk för mitt tycke och smak 😊
 

Asta_Echo

Veteran
Joined
2 Aug 2021
Messages
43
Han är jäkligt cool. En kompis till mig har ju haft en kampanj i snart 20 år (med ett litet uppehåll i mitten typ), men det är kul att vara med i en sån kampanj, jag var med innan jag flyttade nåt år. En sån spelvärld är så levande och det finns en mytologi som man vet spelare varit med och bidragit till. Fantastiskt kul med en så djup kampanj.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Han är jäkligt cool. En kompis till mig har ju haft en kampanj i snart 20 år (med ett litet uppehåll i mitten typ), men det är kul att vara med i en sån kampanj, jag var med innan jag flyttade nåt år. En sån spelvärld är så levande och det finns en mytologi som man vet spelare varit med och bidragit till. Fantastiskt kul med en så djup kampanj.
Imponerande helt klart .


Hade gärna spelat i en sådan kampanj dock är det oerhört svårt att få folk att binda sig till något över huvud taget i dagens samhälle , det är svårt att att hålla ihop en kampanj på 4 månader tänk då 40 år så det är blott en vacker dröm att få spela i en 40årig kampanj med samma spelare ifrån början till slut.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Helt galet och väldigt coolt!

Jag hade en kampanj i DoD som vi påbörjade -94 som föll pga covid. Eller nåja, den har inte fallit officiellt men jag tror det blir svårt att få igång den igen. Men sedan låter det nog coolare än det är för de senaste närmare 20 åren så har den varit en årlig event, två dagar lång. Denne ser betydligt mer frekvent ut. :)
 

Asta_Echo

Veteran
Joined
2 Aug 2021
Messages
43
Imponerande helt klart .


Hade gärna spelat i en sådan kampanj dock är det oerhört svårt att få folk att binda sig till något över huvud taget i dagens samhälle , det är svårt att att hålla ihop en kampanj på 4 månader tänk då 40 år så det är blott en vacker dröm att få spela i en 40årig kampanj med samma spelare ifrån början till slut.
Han har haft många olika spelare och gästspelledare genom åren, ingen av "orginalen" är kvar i nuvarande kampanjen. Han spelar den några månader om året i olika kapitel, jag är ju inte med längre men tycker om att följa berättelsen.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,836
Location
Off grid
.. jag är ju inte med längre men tycker om att följa berättelsen.
Så - har han rätt?
Kan man med god säkerhet fastställa att det är världens bästa D&D-spelande?
Har Caligula medgett att det är så?

//EvilSpook
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Han är jäkligt cool. En kompis till mig har ju haft en kampanj i snart 20 år (med ett litet uppehåll i mitten typ), men det är kul att vara med i en sån kampanj, jag var med innan jag flyttade nåt år. En sån spelvärld är så levande och det finns en mytologi som man vet spelare varit med och bidragit till. Fantastiskt kul med en så djup kampanj.
Tack. Hoppas du kan vara med mer framöver igen :)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Imponerande helt klart .


Hade gärna spelat i en sådan kampanj dock är det oerhört svårt att få folk att binda sig till något över huvud taget i dagens samhälle , det är svårt att att hålla ihop en kampanj på 4 månader tänk då 40 år så det är blott en vacker dröm att få spela i en 40årig kampanj med samma spelare ifrån början till slut.
Varför är det en dröm (egentligen)? Själv spelar jag (och spelleder) i en och samma Eon kampanj i 20+ år nu och kan ibland önska att vi mest blev klara med den så man gå vidare med andra spel och kampanjer.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Varför är det en dröm (egentligen)? Själv spelar jag (och spelleder) i en och samma Eon kampanj i 20+ år nu och kan ibland önska att vi mest blev klara med den så man gå vidare med andra spel och kampanjer.
Är nog mer att jag skulle vilja ha chansen att spela med en sl eller med spelare som har den järnviljan att spela i en 40 år lång kampanj utan att låta saker som jobb , partner , barn , andra intressen komma emellan och döda spelandet så det är viljan hos SL och spelare jag är ute efter snarare än just en 40 årig kampanj i samma spel.

Sedan är jag autistisk så jag har inga problem med rutin och upprepning utan finner ist en trygghet i det så jag hade nog kunnat tänkt mig att spela samma spel med samma människor på samma dag och tid i 40 år framöver .
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Varför är det en dröm (egentligen)? Själv spelar jag (och spelleder) i en och samma Eon kampanj i 20+ år nu och kan ibland önska att vi mest blev klara med den så man gå vidare med andra spel och kampanjer.
Det beror nog mycket på världen och vad man kan göra i den. Om en värld är tillräckligt diversifierad och man har rätt möjligheter att påverka så har man ju om inte oändliga så åtminstone en extremt stor hink med möjligheter. Det enda man oftast inte river ut är typ teknologisk nivå och fysik, allt annat skall kunna gå i bitar etc. Jag kan lätt spela i samma sandlåda i evighet bara den ändrar sig på ett för karaktären lämpligt plan (saker går sönder, uppstår, det finns platser man inte varit på där det är spännande att vara etc) så är jag på.

Åjajustdet, det är förståss bra om inte progressionen för karaktären slår i något tak alltför fort heller...
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
783
Varför är det en dröm (egentligen)? Själv spelar jag (och spelleder) i en och samma Eon kampanj i 20+ år nu och kan ibland önska att vi mest blev klara med den så man gå vidare med andra spel och kampanjer.
Hur funkar det med progression och levlande?
Har lirat en kampanj i snart 4 år och där börjar karaktärerna bli ruskigt starka, vilket leder till att motståndet nu är nästan metafysiskt. Tänker att efter 20 år så blir det problemet flera gånger värre.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Hur funkar det med progression och levlande?
Har lirat en kampanj i snart 4 år och där börjar karaktärerna bli ruskigt starka, vilket leder till att motståndet nu är nästan metafysiskt. Tänker att efter 20 år så blir det problemet flera gånger värre.
Vi kör i ganska makligt tempo. Har bara gått drygt ett år i spelet :D

Sen kör vi lite andra och nyare kampanjer i samma värld vilket drar ner tempot ytterligare.

Men jag tycker även att Eon-karaktärer levlar upp i ett ganska makligt tempo. Därtill är de äldsta karaktärerna de som från början var minst maxade (då vi då inte lärt sig oss hur man bäst gjorde det).
 
Top