Nekromanti Här är SLP listan...

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Jag har gjort en liten enkel T100 lista med förnamn, efternamn och yrken till statister för alla SL´s.

först slår man ett slag för förnamn därefter ett för efternamn och till sist ett för Yrke. sammanlagt 1 000 000 möjliga kombinationer. (jag vet att en del namn är dåliga men ni är välkomna att ändra dessa som ni vill)

Filen skall finnas bifogad./images/icons/dragon.gif
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Ahhh, där va den!

En tanke som slog mig, det är efternamnen "krigare", "mjölnare", "bonde" med mera, för om man har lite otur så heter ju värdshusvärden Trogg Kistmakare eller dy. och det kan ju förvirra lite... Fast man kan ju slå om, och jag gissar att du användt spelaren handbok för att få namn tips och ideer? Man kan också om man lägger ned lite mer tid, göra olika tabeller för olika länder och olika kulturer, fast då gå ned till t20 el dylikt istället(eller två t10, eftersom t20 inte nyttjas i eon :gremsmile:
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Ahhh, där va den!

Jag har inte tillgång till Spelarns handbok.
dessutom anser jag att Efternamnet går efter faderns yrke och inte personens eget.
Vad gäller olika kulturer så får det bli någon annans jobb, då jag inte orkar hitta på så många namn.
dessutom är det fritt att ändra tabellerna efter eget tycke och smak. (helt i sann neogames anda).

hoppas du får glädje av tabellerna. /images/icons/dragon.gif
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Ahhh, där va den!

Får la se om man *orkar* ta sig tid att slå upp spelarens handbok och ge sig på ett försök när man kommer hem.

Och även om efternamnet kommer från faderns yrke så skapar det enorm förvirring, kan ge ett litet exempel.

Rpna kommer trötta efter en långs march till den lilla byn lepmexe, och ser en glad bonde strosa förbi, och ropar glatt till honom, gad afton min vän, ni har möjligtvis inte någon värdshusvärd i här staden, bonden svarar mjoo, det har vi nog, både två och tre faktiskt, någon speciel ni söker? Fast ni kan gå och knacka på där borta *pekar mot ett stenhus*, där bor Tord Värdshusvärd. Rpna går bort och knackar på och frågar efter Tord värdshusvärd. Mannen som öppnade visar sig vara denne. Jaha, vad vill ni da? Ja vi letar efter någonstans att äta och sova svarar rpna och Tord Värdshusvärd säger irriterat, då har ni banne mig kommit fel, stick till Routar Fiskare, som stal värdshuset från min far...

Där lämmnar jag det... men du fattar vad jag menar? Och sedan så funkar ju det hela med namn och efternamn olika i olika delar av mundana, jag gissar att du anpassat tabellen till den del så sl:ar i...
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Ahhh, där va den!

jo men om rpna knackar på hos fel person så kan ju det leda till både det ena och det andra äventyret i framtiden. /images/icons/devil.gif

och vad gäller anpassning är SL fri att ändra så mycket han vill. detta är bara ett hjälpmedel.
 

Mannuraj

Veteran
Joined
15 Jun 2002
Messages
21
Location
Karlskrona
Snygg lista!
Med lite slag som går om och modefikationer kan man nog använda den med fördel i de flesta länder. Men för en fantasifull spelledare så är nog "komma på namnet själv" metoden bättre eftersom det tar en stund att slå de där tärningsslagen.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Men att bara komma på ett namn sådär kan vara lite jobbigt, ialla fall tycker jag det, och sedan så kan det ju också bli att det lätt blir väldigt många leif och rolf eller vad man nu har för vanliga namn...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Ahhh, där va den!

Visst är det bara ett hjälpmedel, och visst kan man modda/anpassa häj vilt. Och visst kan det vara kul om rpna går fel och på så sätt på något knepigt vänster blandas in i något mer eller mindre trevligt mer eller mindre frivilligt... Men jag anser fortfarande att det lätt kan bli rörigt...
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Jag diggar idén men jag skulle inte vilja möta kirurgen Lurp Långbåge...

Du måste nog välja mera neutrala tillnamn. (Det du kallar efternamn...)
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Öööhh, jag som trodde den var copyrightad...

Nä, men seriöst, det är klart att man gör. Det var bara ett fint exempel på hur det kunde bli.

Lycka till mad arbetet på den, den kan bli bra!
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Bekännelse

Ok jag vet att den inte är perfekt... men det kan ju bero på att jag BARA utnyttjade en timma till att plita ner den.
om ni kollar noga kanske ni ser att en del ord är ganska så underliga (har andra betydelser i verkliga världen mm).

så är det någon som vill ge förslag på namn som jag kan ändra (då helst med ett alternativt namn) så är ni välkommna att skriva ner detta. /images/icons/dragon.gif
 
Top