Nekromanti Händelser

Mercellon

Veteran
Joined
25 Feb 2003
Messages
41
Location
Göteborg
Joo, har lite idé-torka just nu och skulle behöva lite 'random' händelser, lägg gjärna en tanke på att det är en ganster och en solo med i äventyret, just nu.
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Mercellon

En ide är ju att sätta upp dem mot sina fiender och deras resurser...Jag vet att jag har spelat mot min karaktärs fiender och han är en inbrottstjuvs så jag har haft en invalid polis efter mig och jag har även haft Nimrod securitas efter mig och det är inga killar man leker katt och råtta med

H Desticado
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
En enkel händelse

Här är en slumpad händelse som jag hade i ett av mina äventyr för ett litet tag sedan.

En av RP kommer in i en affär (tror det var en mataffär, men det är oviktigt). Det står en sliten gammal gubbe klädd i trasor och skrapar trisslotter med oanad frenesi vid disken. Han går igenom lott för lott i hög takt och när han inte vinner något så kastar han lotten vid marken, när han väl vinner så stoppar han dom diskret i fickan. Ägaren till affären som verkar känna igen gubben tittar bara trött på honom och påminner honom igen att plocka upp efter sig när han går. Några ungdomar står och kollar i några tidningar en bit bak i affären. När RP ska betala för sig så tittar gubben storögt på en av sina lotter och kippar efter andan. Snabbt så tittar han sig misstänksamt runt om i butiken, trycker den nyskrapade lotten mot bröstet och börjar småspringa därifrån

"Vad som har hänt är att han har vunnit stort, och han är så paranoid att någon ska ta vinsten ifrån honom så han misslyckas att dölja att han har vunnit :gremwink: "

Ungdomarna ser detta, nickar mot varandra, ställer ner tidningarna dom stod och läste i går raskt ut efter gubben.

"Dom tänker alltså råna honom. Se till att sända ut rätt signaler till din spelgrupp så att det framgår att dom tänker knycka lotten från honom."

Om RP följer efter så kommer dom finna ungdomarna och gubben i närbelägen gränd. Gubben ligger avsvimmad och blöder lite lätt från huvudet. Ungdomarna står och tittar på lotten och skriker av upphetsning.


Nu finns det ett par tänkbara utvecklingar av detta scenario.

1) RP bryr sig inte alls och låter denna orättvisa gå passerad.
2) RP lägger sig och tar lotten från ungdomarna.
Om dom tar lotten så kommer dom inse att den är värd en hiskelig massa stålars(välj en summa som är hög för din spelgrupp). Nu måste man göra det moraliska valet.
2a) Ge tillbaka gubben lotten, det är trots allt han som är ägaren till den.
2b) Gubben är ändå avsvimmad. Han tror att det var två töntiga ungdomar som bankade ner honom. Han vet ingenting. Det är vattentätt, ta lotten och stick. Alternativt, hjälp gubben till ett sjukhus men säg att ungarna kom iväg med lotten.


I min spelgrupp så misslyckades den enda RP:n som blev utsatt för det här att få tag på ungdomarna. Så dom fick aldrig göra något moraliskt val :gremtongue:

/Naug
 

Ambition

Veteran
Joined
29 Jun 2002
Messages
29
Location
Uppsala
Re: En enkel händelse

Det låter som en förfärligt tråkig spelgrupp det där Naug, säker på att det inte fanns någon lovande förmåga bland dem som förtjänar att råka ut för en liknande händelse?

/Så anonym som ingen kan vara...
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Eh? [ANT]

Jag antar att Naug själv kommer att svara till dig, men tills dess; läs om hans inlägg.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Så intern man kan bli [OT]

" Det låter som en förfärligt tråkig spelgrupp det där Naug, säker på att det inte fanns någon lovande förmåga bland dem som förtjänar att råka ut för en liknande händelse?"

Nej jag är inte säker på att A.J. kommer råka ut för liknande händelser igen. Men han har ju iofs fullt upp med 40-åriga sociologer från Uppsala. Jag vill minnas att du sover i din brors soffa just nu? :gremwink:

Men vad jag är säker på är att ingen på neotech-forumet uppskattar att vi sitter och är interna på deras bekostnad, så det tycker jag att vi sluter med det nu.

/Naug, brukar vara intern medelst privata meddelanden istället.
 
Top