Nekromanti Hälsningar från en nyfiken helgonit

iru

Veteran
Joined
24 Jan 2008
Messages
2
Tjena!

Jag hittade Foggmock's inlägg på helgon.net's forum och tog mig därifrån vidare hit. Jag har en präst som har tillräckligt med utrustning för att ge sig in i Karazhan, och det låter klart lockande att få gå med i ett svenskt gille fyllt med rollspelsnördar, är med i ett holländskt gille som blivit för hardcore för mig.

Det jag är nyfiken på är huruvida de av er som är klasser som är kapabla att tanka alt. hela kan tänka er att göra det?
(tjuvkikade och såg att ni har enhancement shaman, arms warrior och moonkinspeccs bland era lvl 70's)

min armory:
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?n=Iru&r=Bladefist

Jag kikar tillbaka lite senare och kollar läget. :gremlaugh:

mvh
iru
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Vill du vara med i gillet är du naturligtvis välkommen.

Vi är snälla och generösa och delar med oss till varandra. Och spelar ganska sporadiskt (ja, okej då, vissa är inne betydligt mer än andra om vi säger så).

Det finns en grupp som spelar varje onsdag och ett gäng som brukar spela på söndagar.

Då jag själv inte har någon 70:a ännu överlåter jag åt andra att besvara dina frågor.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Det är väl tänkt att Strongbeard på något sätt ska bli maintank, han är armsspeccad nu för att han fått för sig att han ska ta sig till 70 med ett minimum av questande (för att få mer pengar sen) men är ändå duglig tank i de instanser vi spelat, tillochmed när han varit lite utlevlad.

Min shaman är en utmärkt offtank, jag börjar få ihop lite epics (med bra armor och stamina) och har bra skada. jag har lurat på att speca resto men det är för kul att diska ut skada än så länge. :gremgrin:

Vi behöver egentligen mest bara fysiska personer, karaktärerna är vi inte så ängsliga över.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Låter fint, ifall intresse finns så kolla ifall det finns några av oss inloggade (bara köra en /who Disciples of Shagul så kommer en lista upp). Alla har möjlighet att bjuda in folk i gillet så det skall inte vara några problem.

/Seinet Wintermute - Skall för en gång skull sova inatt
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Och jag fortsätter väl med lite mer info gällande druid healers mm.

Min Gordia druid är faktiskt inte oomkin specad för oomkinen utan för mp5 och annat gottit som regenar mana och ger +healing. Som mainhealer i 5 manna grupp vilket jag oftast blir är det inte meningsfullt att köra träd och bara dotta. Man behöver även kasta en hel del HT's vilket medförde att jag testade den specen jag har nu och den är klart trevligare än en ren resto spec som mainhealer.
Med min alliance druid som jag raidade med på en annan server i 2 år så kände jag dock att en mer resto inspirerad spec funkade bättre men så hade jag mycket mer +spi gear och epix på den gubben.

Min präst Fathertoon är shadow av levlings själ men jag är mooncloth tailor och har redan byggt klart primal mooncloth setet så det lutar åt att jag specar en trevlig healingspec när jag närmar mig 70.

Vi har även Asmiel (mage) som spelar en Druid till och även spelar Paladin och tanken med paladinen har varit att få upp en bra alternativ healer till Gordia som har ress möjligheter.

Då Fogge spelar mest dps / offtank med sin shammy så är det bara Jag och Asmiel som spelar healers och det kan bli lite svårt när båda vi vill spela med våra dps karaktärer emellanåt.

mao att få en en präst ser jag som bara positivt. Då har vi både druid, paladin och präst healers som kan spela samtidigt

Gällande Tanking så är det Strongbeard som har varit main tanken i tanken och sedan har vi även Drakulya som dock har en del att lära sig till innan han blir riktigt bra. Även Mokoth (Asmiels druid) kan köra som tanking druid och han är klart duktig på det men då tappar vi en paladin healer så det hela är beroende på situation. Vi har även en Warrior till, Gurdak, som om vi börjar raida troligen kommer vara med och spela igen men just nu lirar han annat.

Mao vi har en hel del planer men de har inte förverkligats riktigt ännu då vi inte har fått upp tillräckligt många till 70
 

iru

Veteran
Joined
24 Jan 2008
Messages
2
Aight, ni verkar vara en trevlig bunt. :gremlaugh:
Ska se till att få gjort min transfer på söndag, så lär ni väl få något mystiskt whisper nån gång nästa vecka. :gremsmile:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Söndag kväll skall vi eventuellt köra en instans så då lär det folk som är inne och lirar.

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Cornelis Vreeswijk just nu
 
Top