Nekromanti Hälsningar från andra sidan.

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
Bottniska viken, från andra sidan bottniska viken.

Simon heter jag och bor i Vasa, en "liten" kuststad nära världsnaturarvet. Färjtrafik till Umeå, och tillbaks förståss. Fru och en son, en till på kommande. Snart 28 år men mentaliteten av en ung tonåring, fast tråkar till mej om det krävs av situationen.

Mitt spelande går tillbaks till Commodore64, därifrån till Playstation 1, Pc, Xbox, X360 och nuvarande X1. Några kompisar började i något skede spela Eon 2, vilket jag hakade på, vilka tider, tappar luften ur lungorna, träffad i huvudet av en pil, blir till sand, drunknar och så vidare. Sedan gjordes en flytt till D&D pathfinder efter en längre rollspelspaus, och nu är vi igång igen med Eon 4, börjat i sommras, med mej som spelledare, även skoj på den sidan.

Har en liten önskan om att skriva och nu har jag hittat vad jag kan ägna mitt skrivande åt, hitta på mysterier, magi effekter, konvertera från eon 2 till 4 och skriva äventyr.

Förutom irl gruppen har jag en engelsk kompis som visat intresse nyligen så det blir lite att översätta om tidigare översättningar inte finns, samt några bekanta i Sverige, om de också vill med. Annars får väl Engelsmannen skrapa ihop en grupp. Ska skriva ett nytt äventyr åt dem baserat på en semi-mardröm.

Hoppas tiden räcker, för över blir den inte.
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Välkommen!

Vill du bolla eon iv effekter eller andra husregelgrejer till eon iv är jag gärna bollplank.
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
Tack för välkomnandet. Skall bli trevligt att se vad för folk som rör sig här.

Toman;n194643 said:
Välkommen!

Vill du bolla eon iv effekter eller andra husregelgrejer till eon iv är jag gärna bollplank.
Det ska jag väl kunna använda :)

Fjodor Pollett;n194660 said:
Välkommen!

Jag tror mig minnas att någon spelat Eon på engelska förut.
Jo, här har vi tråden:
https://www.rollspel.nu/threads/70787 Tackar, ska kolla genom tråden då jag får lite mer tid över.
 
Top