Nekromanti Häftiga Kult-bilder (handouts)

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag satt och lekte med Paint Shop Pro och ordnade lite roliga bilder till min Umeå-kampanj i Kult. Jag använde effekten Chrome och lade på lite ljus. Jag är helt amatör, så man kan säkert göra mycket snyggare saker, jag la ner kanske 2 minuter på detta foto. Dessutom var det kul!
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Wow!

Haha mäktigt, plötsligt ser det mycket mer ut som en viktoriansk herrgård än en tågstation och hamburgerresturang :gremwink:

Jag gillar hur "Grön Eld" plötsligt ser ut att ha fått liv och rörliga flammor, det känns väldigt "Metropolis-Umeå" på något vis. Vad ska du använda det till?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Way to go !!

Ooohh !!
Fick ju kalla kårar bara jag såg bilden !! :gremooo:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Wow!

Jag gillar hur "Grön Eld" plötsligt ser ut att ha fått liv och rörliga flammor, det känns väldigt "Metropolis-Umeå" på något vis. Vad ska du använda det till
Fin gissning! Jag ska använda det till ett Metropolis-Umeå! "Grön Eld" är en portal till/från Metropolis, eller åtminstone ska mina rollpersoner tro det!

Jag tänker krympa Metropolis-Umeå till området mellan broarna/älven/järnvägen. Gränserna ska vara stängda med taggtråd och patrullerade av någon slags militär. Vissa byggnader kommer att vara kvar i nuvarande skick, t ex Rådhuset, andra kommer jag att ändra karaktär på, t ex kommer Filmstaden (se bifogad bild) att bli en slags kyrka/fristad och Trädgård i Norr blir en kyrkogård. Slutligen kommer jag att slänga in byggnader i centrum som idag inte finns där, t ex ett sinnessjukhus (det gamla från Umedalen) och en militärförläggning (gamla K4). Jag funderar starkt på att låta K4 och I20 vara i krig med varandra :gremsmile:

Det är så himla kul att planera om Umeå så jag funderar på att söka jobb på kommunens plan- och byggavdelning efter den här kampanjen! :gremlaugh:
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Wow!

Det är så himla kul att planera om Umeå så jag funderar på att söka jobb på kommunens plan- och byggavdelning efter den här kampanjen!

De kan börja undra när du vill smälla upp portaler till Metropolis, men försök åtminstonde :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Hmm Något skumt med vår tågstation , den såg inte ut så när jag gick förbi den i dag .., hmm är den förhäxad så den bara visar sin orginella skepnad på nattetid?


* Jag är tillbaka till denna skumma värld full av idioter & rullstolsbundna nötter *

" What we see now is like a dimm image in the mirror , then we shall see face to face " <-- ät på den Chrille
 

CGH

Warrior
Joined
2 Sep 2001
Messages
288
Location
Utanför Linköping
Re: Wow!

Ska du inte använda gammliravallen på något sätt ochså :gremsmile: Det hängde en gigantisk läskig mygga i taket på museet där för ett tag sen, men den kanske är bort nu. Jag har inte varit där på riktigt länge.

Jag hade släkt i Umeå förut. Du skulle kunna använda den där stora fontänen i älven till något ochså. Eller den kanske är avstängd nu.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
" What we see now is like a dimm image in the mirror , then we shall see face to face "

Mumsa på bibeltexter? Det låter rätt torrt och knaprigt...
 
Top