Nekromanti Häftiga Kult-bilder (handouts)

magoo

Hero
Jag satt och lekte med Paint Shop Pro och ordnade lite roliga bilder till min Umeå-kampanj i Kult. Jag använde effekten Chrome och lade på lite ljus. Jag är helt amatör, så man kan säkert göra mycket snyggare saker, jag la ner kanske 2 minuter på detta foto. Dessutom var det kul!

Wow!

Haha mäktigt, plötsligt ser det mycket mer ut som en viktoriansk herrgård än en tågstation och hamburgerresturang :gremwink:

Jag gillar hur "Grön Eld" plötsligt ser ut att ha fått liv och rörliga flammor, det känns väldigt "Metropolis-Umeå" på något vis. Vad ska du använda det till?

Way to go !!

Ooohh !!
Fick ju kalla kårar bara jag såg bilden !! :gremooo:

Re: Wow!

Jag gillar hur "Grön Eld" plötsligt ser ut att ha fått liv och rörliga flammor, det känns väldigt "Metropolis-Umeå" på något vis. Vad ska du använda det till

Fin gissning! Jag ska använda det till ett Metropolis-Umeå! "Grön Eld" är en portal till/från Metropolis, eller åtminstone ska mina rollpersoner tro det!

Jag tänker krympa Metropolis-Umeå till området mellan broarna/älven/järnvägen. Gränserna ska vara stängda med taggtråd och patrullerade av någon slags militär. Vissa byggnader kommer att vara kvar i nuvarande skick, t ex Rådhuset, andra kommer jag att ändra karaktär på, t ex kommer Filmstaden (se bifogad bild) att bli en slags kyrka/fristad och Trädgård i Norr blir en kyrkogård. Slutligen kommer jag att slänga in byggnader i centrum som idag inte finns där, t ex ett sinnessjukhus (det gamla från Umedalen) och en militärförläggning (gamla K4). Jag funderar starkt på att låta K4 och I20 vara i krig med varandra :gremsmile:

Det är så himla kul att planera om Umeå så jag funderar på att söka jobb på kommunens plan- och byggavdelning efter den här kampanjen! :gremlaugh:

Det är så himla kul att planera om Umeå så jag funderar på att söka jobb på kommunens plan- och byggavdelning efter den här kampanjen!

De kan börja undra när du vill smälla upp portaler till Metropolis, men försök åtminstonde :gremwink:

/Alexander Gyhlesten

Hmm Något skumt med vår tågstation , den såg inte ut så när jag gick förbi den i dag .., hmm är den förhäxad så den bara visar sin orginella skepnad på nattetid?

* Jag är tillbaka till denna skumma värld full av idioter & rullstolsbundna nötter *

" What we see now is like a dimm image in the mirror , then we shall see face to face " <-- ät på den Chrille

Ska du inte använda gammliravallen på något sätt ochså :gremsmile: Det hängde en gigantisk läskig mygga i taket på museet där för ett tag sen, men den kanske är bort nu. Jag har inte varit där på riktigt länge.

Jag hade släkt i Umeå förut. Du skulle kunna använda den där stora fontänen i älven till något ochså. Eller den kanske är avstängd nu.

" What we see now is like a dimm image in the mirror , then we shall see face to face "

Mumsa på bibeltexter? Det låter rätt torrt och knaprigt...

Back