Nekromanti Häftiga Kult-bilder (handouts)

magoo

Hero
Jag satt och lekte med Paint Shop Pro och ordnade lite roliga bilder till min Umeå-kampanj i Kult. Jag använde effekten Chrome och lade på lite ljus. Jag är helt amatör, så man kan säkert göra mycket snyggare saker, jag la ner kanske 2 minuter på detta foto. Dessutom var det kul!

Wow!

Haha mäktigt, plötsligt ser det mycket mer ut som en viktoriansk herrgård än en tågstation och hamburgerresturang :gremwink:

Jag gillar hur "Grön Eld" plötsligt ser ut att ha fått liv och rörliga flammor, det känns väldigt "Metropolis-Umeå" på något vis. Vad ska du använda det till?

Way to go !!

Ooohh !!
Fick ju kalla kårar bara jag såg bilden !! :gremooo:

Re: Wow!

Jag gillar hur "Grön Eld" plötsligt ser ut att ha fått liv och rörliga flammor, det känns väldigt "Metropolis-Umeå" på något vis. Vad ska du använda det till

Fin gissning! Jag ska använda det till ett Metropolis-Umeå! "Grön Eld" är en portal till/från Metropolis, eller åtminstone ska mina rollpersoner tro det!

Jag tänker krympa Metropolis-Umeå till området mellan broarna/älven/järnvägen. Gränserna ska vara stängda med taggtråd och patrullerade av någon slags militär. Vissa byggnader kommer att vara kvar i nuvarande skick, t ex Rådhuset, andra kommer jag att ändra karaktär på, t ex kommer Filmstaden (se bifogad bild) att bli en slags kyrka/fristad och Trädgård i Norr blir en kyrkogård. Slutligen kommer jag att slänga in byggnader i centrum som idag inte finns där, t ex ett sinnessjukhus (det gamla från Umedalen) och en militärförläggning (gamla K4). Jag funderar starkt på att låta K4 och I20 vara i krig med varandra :gremsmile:

Det är så himla kul att planera om Umeå så jag funderar på att söka jobb på kommunens plan- och byggavdelning efter den här kampanjen! :gremlaugh:

Det är så himla kul att planera om Umeå så jag funderar på att söka jobb på kommunens plan- och byggavdelning efter den här kampanjen!