Re: Vad är det där för sorts bisarrt svar?
Visst kan man tycka att någon har dålig smak.
Nej, man kan tycka att deras smak inte passar ens egen ett dugg, men inte att den är strikt
dålig.
Det är inte frågan om "tankeförtryck"
Inte? För det här är ett skolexempel på tankeförtryck, nämligen:
Att spela/tillåta Half-Orc Moncs är ett mycket bra exempel på dålig smak vad gäller rollspel. Att hälla ketchup på vårrullar är dålig smak vad gäller matlagning. Att köpa amerikansk populärkonst är dålig smak vad gäller konst.
Allt det här är bara en reflektion av
din smak, inte den sanning du behandlar det som. Hävdar du annorlunda vill jag se dig backa upp det med resonemang. Men såvitt jag kan se är allt du gör att vara öppet fördömande mot andras preferenser. Tankeförtryck.
Men åter igen, vi diskuterar och utbyter idéer i detta ämne
Nej, det gör vi inte. Vi försöker få dig att sluta vara kategorisk och fördomsfull, och du vägrar.
Vi kan väl vara ärliga och prestigelösa och erkänna att vissa kombinationer vad gäller klasser/raser, även om dem tillåts av reglerna, är direkt olämpliga/icke-trovärdiga.
Det där är ju varken ärligt eller prestigelöst! Det enda jag kan säga om jag är ärlig och prestigelös är att vad som är olämpligt eller otrovärdigt styrs helt av spelarnas personliga smak. Funkar inte dvärgwizards för dig och din grupp? Okej, helt lugnt. Men jag gillar dem, liksom många andra, och jag tycker de är alldeles utmärkt trovärdiga. Jag tycker till och med att den dvärgiska karaktären passar ovanligt
bra till Wizards.
Sluta komma med oärliga, prestigefyllda generaliseringar du inte har något fog för, alltså. Det förstör stämningen på forumet.
/Feliath - Half-Orc Monk is spelled with a K, not a C